Middagstips och mer jul!

Fick lite mer julklappar när Anders kom hit i fredags, från hans familj,
bland annat ett otroligt vackert armband som hans syster gjort själv samt riktigt bra och
hållbara bunkar med redskap till, otroligt vacker glaskula, handmålad, från Unicef och ett set med
rejäla, bra grillbestick :D


Bra med matsaker! Är man matnörd så är man :P

på tal om det så har jag nu använt min köksmaskin! Dock bara köttkvarnen,
men den funkade mer än utmärkt och delarna var enkla att diska efter användning :)



Visste inte riktigt vad jag skulle göra till middag, kollade frysen och kylen och hittade kycklingfilé, zucchini och rödlök. Bestämde mig för att mala kycklingen, hacka upp zucchini och rödlök och blanda ned i färsen och krydda med mango/curry-krydda och lite salt. Gjorde små biffar av smeten och tillagade dem i olja i wokpanna - blev skitgott!
Rekomenderar det verkligen för den hungrige och villrådige :) Serveras med tex ris och currysås eller ungsrostade grönsaker och tzaziki, jag åt dem med två olika såser varav en var en curry med ananasbitar i :)


Ska bli lite bättre på matbloggeriet, har ju mest varit julgodis och bakverk den senaste tiden,
men så har det varit jul också så ^_^

Och det gick fort! Julen alltså, skulle gärna fira jul om och om igen, jag älskar jul!

En uppdatering med bilder från nyår kommer nog inom kort också :)
Här är middagsbordet samt min utstyrsel iallafall:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0