Sweet, sweet reward!

Japp, nu blir det mer kalorier, men man kan också bara ta det som middagstips :)

Dagens middag blev rätt kalorihög, det var riset som gjorde att det drog iväg;
86 gram jasminris är 299 kalorier. Annars är det 75 gram stekt fläskfile på 160 kalorier
som jag låtit puttra i 200 gram Uncle Ben's Tikka Masala, vilket är endast 170 kalorier :)
Till det hade jag gurka, avokado och körsbärstomater.



Lagade dubbelt av masalan och riset så nu har jag middag imorgon med :)




Med så mycket kalorier i en middag kände jag att jag får träna lite extra,
jag ville nämligen ha lite blåbärspankakor senare på kvällen, och de ligger rätt högt de med :P
Men - tränar jag så får jag belöning ^_^

Receptet är enkelt, och för att söta pannkakssmeten så använde jag en sked Canderela istället för socker, men man ska tänka på att canderela är ett sötningsmedel och aspartam och liknande är väl inte det absolut bästa heller att stoppa i sig, men det är som med allt annat - med måtta och då och då. Jag valde det iställer för socker för man behöver så otroligt lite och det är lätt som luft och har 90% färre kalorier än socker.

Det ser säkert jätteunderligt ut då man kollar på antal gram i receptet,
det är för att jag väger allt jag använder på en digital våg, då får jag exakt hur många
gram det är och ShapeUp räknar ut exakt hur många kalorier det är per gram av det
jag använder ^_^ Jag blandade smeten tills den kändes bra, så jag använde inga mått
utan hällde bara i och skrev in gramantalet eftersom på varje sak som hamnade i skålen :)
Smeten räckte till en och en halv pannkaka.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0