Shit...

Blir ett till inlägg, tog en paus i tevetittandet och skalade en morot, förde in kalorierna (104 gram morot - 43 kalorier) i min ShapeUp-dagbok och efter det sökte jag lite på måfå på sånt man äter ibland och vet om att det kanske inte är så bra "men"... Fick en minishock då jag kollade in bl.a. smörgåstårta - 762 kalorier per bit, räknat på att en bit är ca 300 gram! Ok, det beror väl också på vad man har i smörgåstårtan, men överlag är de ju rätt lika. Överlag. En Subway kaka är 215 kalorier/kaka!
Well... Det enda jag fick ut av mitt sökande är att jag blir mindre och mindre sugen på att äta dessa saker.
Jag låter säkert som en nyreligiös, haha, men ja... Jag gillar det här och jag hoppas det ger resultat. Om inte annat har det i vilket fall gett mig en rejäl funderare på vad jag stoppar i mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0