Popsnöret och laxmiddag!

Dagens middag blev lax med grönsaker :) Mycket gott!
Och digitalvågen vi har är också en klocka, haha, jag vet inte varför :P Den funkar dock inte.
Klockan alltså. Vågen funkar :)


Receptet är två laxfiléer, 2½ dl milda 4%, 2 matskedar lättsockrad lingonsylt, 1tsk timjan och 2 tsk viltfond, lite svartpeppar och möjligtvis lite salt om man tycker om det (viltfonden i sig är salt nog för min smak). Lägg laxen i en ungsfast form och rör ihop allt annat och häll över laxen, in i ugnen på 225 grader i 20 minuter - klarrrt!


Smyckestillverkningen pågår fortfarande, alltid lika roligt varje gång någon vill ha det man gör :)
Här är två hängen jag gjort till mig själv för ett tag sen, det är plektrum som Anders borrat hål i och sen har jag bara satt ihop allt med bindringar och nån stjärna och en littn fjäder och så :)



Bra dag idag, goda nyheter som det verkar, håller tummarna :)
Promenad i kylan med Erika, sedan på affären en sväng och hem, laga middag och sedan vid klockan sex gick vi till Folkets Hus för att komma i god tid till Popsnöret så vi fick bra platser :)
Och i god tid var vi, haha, en timma innan! Vi var nästan ensamma på plats, så bra platser fick vi kan jag lova :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0