Nattsudd

Sen natt igen, är så trött att det bara är fånigt. Hoppas jag somnar innan fyra iallafall, några timmars sömn hade varit trevligt...

Kan tipsa om en jättebra app; ShapeUp
Den är jättebra om man vill ha koll på hur mycket man äter och om man vill gå ner i vikt genom kalorikontroll. Man skriver in vikt och längd och vilket viktmål man har och appen ger dig ett nummer på hur många kalorier du bör inta per dag samt fett/protein/kolhydrater.
När du äter något så kollar du upp hur många kalorier det är, det finns en lista med över 400.000 artiklar och skulle det mot förmodan vara så att du äter nått som inte finns med så kan du lätt själv lägga in artikeln i listan. Appen räknar ihop ditt kaloriintag under dagen och visar hela tiden hur mycket du ätit och hur många kalorier du har kvar att förbruka. Det gillar jag, man tänker inte på allt man äter, även om jag äter mycket grönsaker och smalare proteiner så tar jag ibland en macka tex och genom den här appen kan jag göra klokare val även på den fronten.

Sedan går jag visserligen upp i vikt av allt pga sköldkörtelptoblemet, men med träning och bättre koll på hur mycket (eller lite) man äter kan det hjälpa ändå. Sedan är jag en av dem som tycker att man får sätta silverkant på livet då och då, en kaka på helgen är ok, man har bara 1 liv :)

Den är smidig, rolig och gratis (grunden). Jag gillar appen starkt, den får 4 av 5 Yeaj! Den hade fått fem om det inte var för att det kostar att uppgradera den till ShapeUp Guld. Dock behövs inte det, man klarar sig mycket bra på grundappen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0