Man lär sig

Nattsuddar som vanligt, klickade igenom lite gamla mappar och hittar filmer och kort och ler, roliga minnen, tur mycket av set finns på film och kort :)
Surfar runt lite, youtubar lite, hittar åt vår första spelning som Aces High (vi hade dock ett annat bandnamn då och några har byts ut osv) och småskrattar åt mig själv där jag står stel som en pinne och sjunger. Inte låter det särskilt bra heller det jag gör :p Men jag tänker som så att innan den spelningen hade jag bara sjungit en gång tidigare i ett band och överlag är det väl ok, men jag hade mycket att förbättra.
Sedan kollar jag in ett klipp där vi spelade på en födelsedagsfest, det är nästan exakt ett år sedan. Lite bättre har jag blivit men jag har fortfarande mycket att jobba på. Jag minns att jag vaknade 4 på morgonen den dagen för jag var så nervös. Min röst höll inte heller, jag sjöng på fel sätt. Men jag var glad och tycker att det var en hyfsad spelning överlag.
Men inte som nu.
Övning ger färdighet heter det, och jag kan bara hålla med. Nu har jag sjungit i ca ett och ett halvt år, och det är först nu som jag tycker själv att det låter bra, trots att jag tvekar ibland. Jag har större förtroende för min röst nu och kan kontrollera den bättre.
Det är en markant skillnad och det hör jag själv. Jag har mycket att jobba på fortfarande men det är ok.

Jag vet ju att varför jag blivit bättre är ju för att jag övat. Det har inte bara hänt. Är man hängiven och dedikerad så går allt man vill, men struntar man i saker eller inte ger det 100% så går det inte.
Det här har från början varit en stor sak för mig, så jag har lagt ned min själ i det och tycker verkligen om det :)

Tänkte jag skulle dela lite klipp med er här så ni får följa utvecklingen, trots att det är liiiite pinsamt, haha, men det bjuder jag på! Jag har gjort bort mig så mycket att en eller två saker till kvittar :p

Men det blir inte nu, jag måste göra det från datorn (slöbloggar från mobilen nu) och den är seg nu. Eller datorn är inte seg, internet är segt :p
Men kanske imorgon eller torsdag :)
Så håll ut, ni ska få se mig göra bort mig, jag lovar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0