Jag blåser eld

Fredag fredag :)
Vi skulle ha åkt till Norrflärke idag, men åker imorgon istället,
så nu har vi inga planer alls för kvällen och det känns rätt skönt :)
Film, middag, bygga växthus, what to do? Lata, sköna fredag :D

Tänkte ta en till sak jag gjort i mitt liv som jag är stolt över, tänkte ju portionera ut
sånna saker här och där, då och då, och samtidigt påminna folk om att det är helt ok att vara
stolt över saker man gjort och att man inte berättar vräkiga historier eller skryter för den sakens skull. Man får vara stolt. Kan folk inte ta det så kan man bara tycka synd om dem, de har mest troligt drömmar om saker som aldrig hände, de tog aldrig tag i det och det blev inget av det.
Så här kommer dagens stoltsak:

Jag har varit eldakrobat. Har haft 2 eldgrupper, som jag startat.
I dessa grupper blåste jag eld, slukade, använde eldstav och eldpoi och mycket mer :)
Vi fick föreställningar på bröllop, öppningar av marknadsdagar, barnkalas, 50års kalas och mer.
Det absolut roligaste var när jag och min kompis Kikki fick öppna för Backyard Babies!
vi skulle värma upp publiken (haha, jag vet; värma upp - eld) innan de klev på scen!
Det är jag stolt över och glad över att jag fått göra :)

För någon vecka sedan kontaktade en tjej mig som hört via min bror att jag bland annat
kan blåsa eld, hon undrade om jag kunde lära henne :) Självklart!
Hon bor dock i Stockholm och vi försöker hitta tid och plats för att kunna öva lite.


Nåväl, det var det.
Nu ska jag väl fundera lite mer på middag, har ingen riktig inspiration idag,
så antingen får det bli en hopkok av det som finns i kylskåpet eller så får jag
gå och handla nått.

Ha en bra fredag alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0