Falsk

Timmarna tickar på, trodde nästan att jag faktiskt skulle somna bra inatt, kanske sova hela natten tills gryning kommer. But no.
Halv tre och kroppen är jättetrött men i huvudet finns ingen sömn, ingen alls. Jag har fått sömntabletter utskrivna och jag har dem hemma, men jag ogillar verkligen att ta dem. Jag gillar inte tabletter överlag, inte ens Alvedon och liknande, varför har jag väl inget jättebra svar på, jag bara ogillar att stoppa i mig tabletter. Sedan gillar jag inte sömnen jag får av sömntabletterna, den känns falsk.. Den är oftast drömlös, tung, ihålig.. Jag känner mig inte utsövd när jag vaknar, jag känner mig som en zombie, tom, tungt huvud, torr i munnen och med en besk smak som dröjer sig kvar under dagen...
Dock får ju kroppen några timmar på sig att slappna av och samla ihop sig, så ibland när det känns som att jag ska gå sönder så tar jag en tablett och inväntar den konstgjorda sömnen...

Inatt vänder jag nog ryggen åt ihålig sömn...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0