Babbel!!!

Igår köpte Anders den här:



Den var god, smakade ungefär som Frukt & Mandel men lite sötare,
dadelsöt alltså :)

Vi tog en hemmabiokväll i sovrummet igår, såg "rise of the planet of the apes" och den var skitbra! Lite lökigt slut dock, tycker jag, men en väldigt bra film i övrigt :D



Snart har jag och Anders varit ihop i 11 månader,
känns som mycket längre, 11 månader är ju ingenting! Jag ser fram emot framtiden,
då vi har lagt lite tid bakom oss, ska köpa hus, gifta oss och börja planera barn :D
Tänk vad roligt!! Men nu är nu och det är också underbart :D

Ikväll kommer lillasyster hem till Strömsund, sjukt kul!
Och hon har med sig en vän från Umeå, ska bli trevligt att lära känna henne :)
Lillasyster brukar oftast vara lite stressad när hon kommer till Strömsund för alla vill att hon ska
komma och hälsa på, hitta på saker, se saker, fika, göra, hälsa... Hon är bara här tills söndag
så det blir inte många timmar och minuter fördelat på alla :P
Tycker hon ska koma hit, landa hos mamma, äta och ta det lugnt, träffa familjen och göra det hon vill, just den här gången är anledningen till hennes besök att fira min 30års dag, vi kör festen imorgon.

Jag minns själv hur det var när jag bodde i Stockholm och var hem för att hälsa på. Ibland hann man inte med att träffa alla och en del blev sura för att man inte varit föbi och sagt hej.
Fick dåligt samvete och nästa gång man var hem, istället för att ha en trevlig visit och ha möjligheten att varva ned, så for man runt som en galning för att hälsa på alla och fika med alla...
Fick inte ut mycket av det för man var stressad hela tiden och jag tror inte heller att de jag träffade fick ut mycket av att träffa en stressad och trött människa.
Tillslut sa en gammal vän till mig: "Om de vill träffa dig när du är i Strömsund så får
de väl komma dit du är, istället för att du ska anpassa dig till alla".
Kändes fel i början att säga till folk att om de ville ses fick de komma förbi mamma (där jag bodde när jag var hemma och hälsade på) och träffa mig för annars hann jag inte, men efter ett tag
kändes det skönt att kunna säga så.
Jag ville ju träffa min familj och varva ned,
samtidigt som jag självklart ville träffa alla gamla kompisar.

Det visade sig ju snart vilka som tog sig tid att kika förbi när jag väl var i Strömsund och de som inte orkade eller som tyckte att jag borde åka hem till dem var sånna som jag efter hand inte umgicks så mycket med ändå.
Sånna som aldrig hälsade på mig, som aldrig ringde, som inte ens sms:ade på månader, som inte var intresserad av mitt jobb eller vad jag höll på med men däremot pratade om sig själva hela tiden och som aldrig ville hitta på nått om det inte var de som kommit på det. I slutänden kanske jag "tappade" två, tre "vänner", men det var bara skönt. Jag slapp ha dåligt samvete, slapp stressa, slapp gå på äggskal och överlag göra mig till för att det skulle passa dem. Så ska inte vänskap funka.
Tyvärr funkar inte alltid filtret och man går på fler nitar, men så är det :)
Jag är hellre öppen för nya människor och ny vänskap än att
stänga dörren på en gång. Ibland går det bra, ibland blir det skit :P

Babbel, babbel, babbel.........
Nåväl.

Ikväll kommer syster som sagt och imorgon kommer Malin D till Strömsund och Miriam och Kikki!
Och jag ska umgås med Malin W och alla andra underbaringar, kommer bli en episk kväll fylld av alla fina människor jag har sån tur att ha omkring mig!

Nu ska jag fortsätta städa och göra fint här hemma,
imorgon ska vi äta middag och sen göra oss fina här innan vi går till Mc Klubben :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Det kommer bli gaaaalet! Så galet kuuul!=) Jag längtar ihjäl mig =)

2011-09-09 @ 15:05:47
URL: http://malinsminut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0