Löshår och hösten

Hösten för mig är lika med födelsedag, vackra löv, friska vindar,
lukten av tungblöt skog och mark, älgjakt och gott kött, mörka kvällar med värmeljus och filtar och te, samt ett bitterljuvt slut på sommaren.



Tog det här kortet nedan på den, mest troligt, sista nyponrosen för ca 2 veckor sedan:



Nu när jag gick förbi busken finns där bara lysande röda nypon,
ingen ros kvar. Det var som sommarens sista suck.
Jag älskar nyponrosor, de är otroligt vackra och luktar så fantastiskt gott.
Ofta när jag går förbi en nyponrosbuske brukar jag stanna för att lukta på dem.
En kompis var med en gång när vi var ute på promenad och jag gjorde just det, stannade och luktade.
Hon skrattade och sa: "Du blundar till och med! Du är rolig du. Man har ju hört uttrycket 'stop and smell the roses' och du gör verkligen det!!"
Jag skrattade också, hade inte tänkt på att jag blundade.
Men, när jag kom hem den kvällen tänkte jag på uttrycket "Stop and smell the roses"...

Att stanna till i vardagen och uppskatta de små sakerna. En god kopp te. Titta på en gullig nyckelpiga. Blåsa på en utblommad maskros. Kasta macka på vattnet. Dela en solnedgång med någon. Stanna och lukta på nyponrosor.

Stanna till ibland, världen är vacker och fylld av saker och vi har alltid så bråttomt.
Vi missar mycket.

---

Just nu älskar jag hösten, jag brukar alltid göra det, men samtidigt saknar jag sommaren.
Förra sommaren var skitbra, en sån där perfekt sommar, men den här sommaren var ännu bättre,
hur nu det gick till, trodde inget kunde slå förra sommaren :)
Men det gjorde den och sällan har jag hunnit med så mycket på så kort tid utan att det kännts stressat. Har umgåtts med underbara vänner och rest runt och sett och upplevt och gjort,
ja...det har varit skitbra!

Det jag inte hunnit med dock var träning. Förra året tränade jag hela sommaren och vid den här tiden hade jag lagt 12 kilo bakom mig. I början var en vän med och tränade men slutade haka på efter ett par gånger och då övervägde jag att sluta för jag trodde det skulle vara tråkigt att ge sig ut själv, men jag stålsatte mig och tog mig ut och det var faktiskt helt ok att träna själv.
Med musik i hörlurarna och ett mål uppsatt gick det som smort.
Jag borde verkligen ta tag i det där igen.
Jag har gått upp alla de där kilon igen och nu när provsvaren kom tillbaka och visade nedgång
så måste jag vara ännu mer uppmärksam på vad jag äter och träna massor bara för att hålla mig där jag är. Det är irriterande att inte kunna gå ner som en "vanlig" människa hade gjort
vid samma diet och träning....men men, nu är inte jag någon annan, jag är jag och såhär funkar det tydligen för mig. Men kunde jag kicka folsyrabristen och bristen på b-vitamin och Levaxinet och hela jävla sköldkörteln åt helvete så skulle jag :P

Äter mestadels grönsaker men jag äter också godis och på helgerna blir det oftast en burgare eller chickybits med currysås. Hade jag plockat bort allt det "dåliga" hade det går fortare men jag hade ändå inte gått ned i vikt särskilt mycket utan det hade tagit lång tid och jag hade varit en väldigt olycklig och deppig Cici :P Inte för att godis och fet mat är det enda som gör mig glad, men ni vet själv hur nice och uppiggande det kan vara efter en hård dag på jobbet att komma hem och äta och sedan få ta sig några chokladbitar och gosa ihop sig i en filt :)

I vilket fall, nu är det som det är och jag kan bara vänta och hoppas att medicinerna kickar igång kroppen snart eller åtminstonde ser till att sköldkörteln börjar göra sitt jobb.
Tills dess får jag vara tjock och glad och bara leva med mig själv som jag är :)



Ha en bra dag alla!
Och yeaj för alla besök, ju fler som läser desto roligare är det såklart att skriva,
och nu när jag blivit ännu mer länkad (tack tack supertack alla, ingen nämnd ingen glömd)
så har unika och sidvisningar skjutit i höjden och gått från stadiga 200 - 250 till 370 - 500!!
Som sagt, så roligt och jag är jätteglad att ni läser :)
Funktionen att alla kommentarer inte kommer med är borttagen, jag brukade inte orka klicka igenom alla så de flesta hamnade i skymundan, inget ont mot er som skrivit alltså
och alla mail har jag försökt svara på i den mån jag orkat.
Men nu blir det ändring, jag lovar att svara på alla mail och inte utelämna några kommentarer :)
Eftersom många mail och många kommentarer kommer från inlägget om löshår och löshårstyper tänkte jag köra det igen framöver och uppdatera det lite med några nya isättningar jag gjort.
Det kommer, så håll utkik!
Tack igen - ni är bäst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0