Silverlera och blod

Läser på och lär mig om Art Clay (silverlera) och önskar jag hade alla
saker som behövs på plats, nu! Men det där blir nog i framtiden, behöver liks en brännugn...humm.
Om jag inte börjar i liten skala med butangasbrännare, funkar tydligen med gasol också.
Behöver nät och silverspruta och polish och verktyg också.
Fan så roligt! Bara att spara och vänta :D
Att tillverka egna silversmycken skulle ju toppa det mesta,
att smida och jobba med metall överlag intresserar mig mycket, önskar jag hade en egen smedja, nu, nu, nu!

---

Sitter och funderar på halloween, eftersom jag gillar temafester och utklädnader överlag
är såklart halloween en höjdpunkt :) Tror nästan hela planerandet slår själva "utekvällen" och att få se vad alla andra har för fantastiska utklädnader :)
Och ska vi redan nu slå vad om att det kommer vara en smurf som vinner utklädnadstävlingen? ^_^
Eftersom det är en (tydligen) populär film det här året.
Halloween för mig handlar mer om hemska utklädnader såsom det klassiska i vampyrer, häxor, zombies och liknande. Inte att vara en smurf, eller super mario bros eller en sexig sjuksköterska.
Det är....vanlig maskerad.
Halloween ska vara låtsasblod, huggtänder, galna linser och ja...allmänt skräckfilmstema :)
Men det kanske bara är jag som har den uppfattningen.
Och att köpa en färdig kostym från ett företag är självklart inte en dålig sak att göra,
men ska man dömas i en tävling tycker jag såklart att man ska lägga större vikt vid det som är "hemmagjort" än det som är köpt...alla kan köpa en mask eller en kostym, det är inget ansträngande eller svårt eller kreativt. Eller originellt.
Överlag känns det som att halloweenarrangemang blivit mer av en maskerad.
Fast det är fortfarande roligt, såklart :)
Vi får se vad det blir, just nu kan jag inte komma på en enda sak att klä ut mig till.

Här är lite blandat från olika halloweens, ett år tänkte jag bryta min egen trend och vara något mer kommersiellt, jag var Kat von D, och jag ångrar det, för det kändes inte som halloween xD













Ja, som ni kan se så är det ett genomgående tema av fakeblod och fakeskin,
måste komma på något nytt tror jag, lagomt trist annars...samma samma.
Miriam var ett år sjukt snyggt utstyrd till en hemsk porslinsdocka som var kraschad, galet bra!
Emma var tillsammans med mig blodig, som fan, haha ^_^ Tina på kortet var glamrockare får jag för mig, det är väldigt länge sedan, 2005, kanske?
Nåväl...jag får fundera ut nått, men jag tror det kommer bli skräcktema,
för annars känns det inte som halloween, för mig :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0