Älgfärsbiffar med blåmögelost

Tror jag kan börja med smyckestillverkningen redan nu i veckan :)
Och on demand så kommer jag även att göra en variant på mina fjäderörhängen som
jag gjorde förr :) Hemsida för försäljning av smycken kommer komma framöver,
om det nu är så att de funkar. Annars kommer jag sälja även här i bloggen :)

---

Idag gav jag och Anders oss ut på en springtur i elljusspåret,
sprang åt varsitt håll och möttes upp på mitten. Min kondotion är crap men det va skönt,
imorgon kommer helt klart träningsvärken att hälsa på och då är det ju himmla tur att vi inte ska ut och springa utan gå på Popsnöret som har proggtema och gästas av Gudars Skymning :D

Djävulskt fint väder var det iallafall under springturen :)


Nice nice :D

---

Orkade inte stå länge vid spisen idag, haha tror springturen tog julmusten ur mig,
och dessutom så ska nya bänkenheten bli klar idag, förhoppningsvis, så jag slängde ihop älgköttsbiffar med blåmögelost i och till det sås och sallad och ett gott tranbärsbröd.


Jag gillar den vilda smaken i älgfärs, så jag vill inte blanda ut färsen för mycket,
jag blandade i lite ströbröd, salt, massa peppar och blåmögelost. Såsen är skitenkel;
matlagningsgrädde, kalvfond, viltfond och blåmögelost - reducera ned, blir den för tjock så spä med lite mjölk :) Baka eller köp nybakat bröd - goood middag :D

---

Får se om det blir några kort redan ikväll på nya bänkenheten, kanske, annars blir det väl imorgon :)

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker verkligen du ska börja med smycken igen :) de skulle vara kul att se om de finns nått att köpa av dig :) Jag ska köra i gång med träning jag med hemma i ström, ska önska mig pigg och frisk kort till jul och innan dess får de bli skogen :)

2011-09-27 @ 22:04:51
URL: http://kakansmulanbutterkakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0