Grattis älskade!

Grattis till min fina kille Anders som fyller år idag!!!
Underbara älskling!



Om ca 14 dagar har vi varit tillsammans i 11 månader...är ju lite och ingenting!
Men tro mig, det känns som mycket längre :) Han är inte bara min älskade sambo,
han är också min bästa vän. Vi skrattar tillsammans och förstår varandra på ett sätt jag aldrig delat innan med någon.

När vi träffades...det var (ursäkta för att låta töntigt men) magiskt.

Jag var singel och var på middag med mina vänner Pernilla och Honken och Jonny 
och vi hade en trevlig kväll, åt god mat, pratade en massa och spelade tevespel.
Lite senare in på kvällen ringde en Amanda och frågade om hon och några av de nya vindkraftseleverna kunde kika förbi och det gick bra.
Vi satt nere i källaren och hörde hur det ringde på dörren, jag och Pernilla gick upp för att låsa upp dörren och sedan gå ut och röka. Pernilla öppnar dörren och jag kan än idag inte komma ihåg hur många de var som kom in i hallen, för jag såg bara en: Anders.
Eller snarare hans ögon, det var det första jag såg.
Jag kände att jag var tvungen att säga nått till han men visste inte vad,
han började gå mot mig för att gå förbi och mot trappen till källaren där alla andra var och jag hasplade ur mig: "Öh, hur gammal är du? Är du singel?" Inne i huvudet tänkte jag bara: Å Cici din idioi, din mesidiot!!
Han tittade på mig förvånat och förläget och sa hur gammal han var och jo, han var singel.
Mitt svar blev: "Bra....då kan man ragga på dig. Om man vill. Eftersom du är singel."

Sedan vände jag på klacken, gick ut och rökte med Pernilla och förfasade mig över hur klumpig och kass jag är på "raggningsrepliker".
Efter ett tag gick jag ned i källaren, Anders satt på andra sidan soffan och jag sneglade på honom hela kvällen. När vi alla skulle gå hem gick jag tillsammans med Anders och hans vänner en bit men de vek av och gick åt ett annat håll.
Det gick någon vecka och hans ena vän gav mig hans nummer, gick ett tag till innan jag vågade använda det. Frågade om han skulle vilja hitta på något, kanske gå med på en fest till helgen.
Det ville han, men han skulle hem till Norrflärke.
Så blev det också helgen efter det.
Hans vänner pratade med mig och sa att han var blyg,
och att jag inte fick ge upp utan fråga en gång till.

Med darrande fingrar och sviktande självförtroende skickade jag ett sms och frågade om han ville se på film på tisdagen. Det ville han och det gjorde vi.
Kvällen blev lång, många filmer men inte så mycket tittning, vi pratade. Och pratade. Och skrattade. Och pratade mer. Tillslut var han tvungen att gå hem, klockan var tolv på natten.
Precis när han gått ut genom dörren och ska säga hejdå en sista gång så kommer den:
Första kyssen.
Vi sa hejdå igen och båda var lika förlägna, men lyckliga.
Vi sågs dagen efter också och kollade på mer film, höll hand och kysstes lite mer :)
Under fredagen var han på bio med sina vänner och jag var med mina,
lördagen träffade han mina vänner, min pappa, min mamma och min bror, hahaha,
stackarn, alla på en gång! Vi hade en rolig kväll och lyssnade på ett bluesband,
och den dagen bestämde vi oss för att vi inte ville vara ifrån varandra mer och kallade
oss för pojk och flickvän :)
Sedan blev vi sambos framöver och i framtiden hoppas jag på att vi blir herr och fru samt mamma och pappa :)



Grattis på din födelsedag älskade Anders!


Kommentarer
Postat av: HANNA

sv: kul att du gillar min blogg :D

2011-09-16 @ 18:02:15
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0