Höstig gryta och björkgelé

On a personal note: Aj.

---

Idag blev det en gryta på massa goda grönsaker och fint kött från gården i Norrflärke :)





Jag började med att skära upp och bryna köttet tillsammans med svart och vitpeppar och lite salt,
på bilden ser man också torkade trattkantareller, de fick ligga i vatten en stund innan de åkte ned i grytan tillsammans med de andra grönsakerna.



Sedan får grytan puttra på tills rotgrönsakerna är så mjuka som man föredrar dem.
Lättare än så blir det nästan inte :)



Ska resumera Level-up 30 års festen också, men inte nu.
Fick massa fina presenter och bland annat fick jag den här underbara korgen
med goda saker av Malin D, plus ett presentkort på 400:-(!) som man kan nyttja på jättemånga platser! Ett superpresentkort :)



Kryddig rabarberchutney, söt björkgelé, hjortronsaft, vanilj och hallonskorpor och princesste
med smak av champagne, blåbär och jordgubb :)



Kanske världens bästa kvällsfika ever!!!!!!

---

Tydligen har de redan nu börjat sälja julsaker på Dollarstore,
enligt mig liiiite väl tidigt... Det är ju 3 månader kvar för fan!
Missförstå mig inte, är det någon som älskar jul så är det jag, jag är helt besatt
och pyntar och bakar och griljerar och slår in,
men jag vill faktiskt avnjuta hösten just nu och allt som är underbart med den :)
Löv i massa vackra färger, klar luft med jordig ton,
mörkare kvällar med regnsmatter mot plåttaket när man sitter inne med en kopp te och stearinljus..

Ja, jag vill njuta av det först och sedan tar vi fantastiska julen då det faktiskt
är tid för det :) Jag satt och tittade på julsaker på Jula's nätbutik för någon vecka sedan men klickade bort sidan efter ett tag och kände att jag tar det lite längre fram,
bara dumt att göra det där nu och glömma bort att njuta av nuet :)

---

Fick bland annat 30 presenter i en stor låda av mamma
och där i fanns det här drapperiet som nu sitter på balkongdörren,
hoppas katterna kan hålla sig ifrån att busa med det. Iallfall för en tid :)



Nu ska jag avnjuta lite mysig kväll med te och skorpor tillsammans med Anders och katterna :)

Imorgon kanske jag gör paella,
eller lasagnette :) Vi får se :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0