Löshår - före och efter

Här kommer bilder och beskrivning på två olika metoder jag nyligen gjort på två olika tjejer.

Vi börjar med Emma, hon fick närmare 200 keratinslingor isatta.
Hennes hår och löshåret fick färgas för att matcha. Vi satte först i 100 stycken och det såg väldigt, väldigt tunt ut då hon har mycket eget hår, så 100 slingor till fick åka i.
Det tar några timmar och är väldigt pilligt och varmt,
man får akta sig för att inte bränna fingrarna på det heta keratinvaxet
(fast det gör man oftast ändå ^_^)

En väldigt viktigt sak (förutom att se till att man lägger pengar på ett bra kvalitétshår) är att man betalar bra för en bra värmetång och tillbehör. Samma sak som jag alltid säger om hårsakerna:
Man får det man betalar för. En bra tång, som kan fästa och smälta det mesta och har bra värme och som inte "kokar" eller "bränner" vaxet går på 1900:- till 3000:-.
Kom ihåg att du får det du betalar för, vill du inte köpa en själv - gå på salong,
samma om du är osäker på om du kan fästa närmare 200 slingor på dig själv.
Jag har fäst mina keratinslingor själv och det tog många timmar, men jag har också hållt på med löshår och olika tekniker sedan 2001.
Att öva på sig själv kanske inte är det bästa, eftersom keratinet sitter jäkligt hårt,
men testa på en hårdocka eller på något liknande tills du känner dig säker :)


Här är före



Såhär ser isättningen ut. Nedersta bilden visar Emma med ofärgat hår och endast 100 slingor isatt.


Emma före och efter, med färgat hår och 200 slingor isatta.
Eftersom Emmas hår var rätt kort längst upp på huvudet blir det en liten, liten "skarv",
men det är oftast inget man tänker på. Dock är det ju så att ju längre hår man har dessto bättre blandas löshåret in i ditt egna :) Sedan går det ju alltid att styla det,
plattångar man den lilla skravbiten och sprayar lätt syns det nästan ingenting,
här är det bara isatt och varken plattat lockat eller hårsprayat :) Emmas egna hår är rakt och efter färgningen och torkningen var löshåret lätt vågit.


Sedan har vi Sanna, på henne limmade jag träns.
Hon behövde varken färga sitt eget hår eller löshåret, färgen passade bra ändå.
Innan hade hon ungefär axellångt hår, lite uppklippt.
Vi satte i några rader med träns, ungefär 100 gram hår, ca 1,2 meter dubbelsytt.




Blixten på kameran gör att håret ser mörkare ut längst upp, så är det inte i verkligheten.
Sanna har efter det här kortet togs klippt av lite på längderna för hon ville inte ha exakt såhär jättelångt hår :)


Har fler bilder och exempel men det får komma en annan dag :)


Kommentarer
Postat av: Erika

Fan så snyggt!! Vad duktigt du är! Fin blogg, kikar nog in här oftare!

2011-09-09 @ 14:52:54
Postat av: Moa

jag funderar på att köpa senare nångång men är osäker på vilken längd man ska ta. jag kommer köpa clip-on sett och det fans i längderna 50cm och 60cm, jag har ju rätt långt hår men vill ha lite längre och tjockare, är 60cm bättre då, om inte annat kan man ju klippa av det om man tycker det är för långt sen:)

2011-09-13 @ 15:27:51
URL: http://Moabagling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0