Lås och glaze

Lär mig om mellandelar, halvädelstenar, bindringar och klämpärlor och massa annat,
har bestämt mig för hur jag vill göra smyckena och vilken stil de ska hålla,
så det inte blir så spretigt.

ska också försöka mig på att göra sånna här:


                                                                                                                                         Smycken by AW

Bildsmycken. Ska dock ha helt andra bilder än de på bilden ovan, funderar på att ta kort
eller klippa i gamla Sweden rock tidningar och liknande, eller, om tålamodet finns, måla små olika bilder själv, skriva ut designer jag har sparat från mina egendesignade toppar och minimera dem. Ja...nått sånt blir det. Man löder antingen ramen själv och fäster små glas fram och bak eller så använder man en grundplatta/ram och lägger diamond glaze på. Jag kommer börja med diamond glaze och arbeta mot att löda själv.

Har också beställt ett par togglelock (stavlås) för att se hur pass bra de
funkar jämfört med vanliga karbinlås. Ungefär sånna som på bilderna nedan:


                                                                                                                                                           Smycken by AW


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0