Grönsaksboost

Tack för alla mail och kommentarer om matinläggen :)
Jag har inte gått någon matlagningskurs eller program på gymnasiet eller liknande,
jag är oftast för lat för att lusläsa recept, så det jag lagar gör jag till 90% på känn.
Har jag fått något bra recept så går jag efter det tills jag gjort det några gånger,
sendan svänger jag bara ihop det :)
Och tack, tack, tusen tack för gillandet av bilderna!
Jag försöker alltid fota så det ska se så bra ut som möjligt, så verkligen tack :D
Jag blir glad!

Idag blev det en grönsaksboost som en sen middag, och det blev enkelt,
hade spelning igår och var supertrött när jag kom hem men kunde ändå inte sova, såklart.
"Alla" andra var på Åbacka och drack alkohol, dansade och hade det nog allmänt trevligt,
synd man missade det, var många trevliga människor ute,
men jag hade en bra kväll ändå med bandet :)
Halstabletter i vatten och många skratt :D

Här kommer dagens middag:



Kokade grön och vit blomkål och gjorde min nya favorit - blomkålspuré!
I med en skvätt grädde, lite smör och några smulor salt - mixa.




In med grönsakerna, skurna i stora bitar med lite olja och havssalt på, i ugnen.
250 grader i 15 till 20 minuter.



Klart!



Ska såklart avslöja vad som hände i fredags,
men det krävs lite tid och det har jag inte just nu,
och det kommer bilder också, men jag kan bara säga som så att det var en av de bästa dagarna i mitt liv, jävla underbaringar! Att de lyckats sammla ihop alla sådär och middagen och kidnappningen efteråt och allt, allt, allt de hade gjort, haha, så sjukt fint och roligt!!
Tack, jag älskar er med!
Underbara vänner!



Kommentarer
Postat av: Tina

Ser gott ut :) blomkålspuré är smaskens, nu blev jag sugen på att fixa det till middag ikväll :D



Ta hand om dig, Kram



//Tina

2011-09-06 @ 13:36:20
URL: http://neckis.blogg.se/
Postat av: Cici

Ja det är så sjukt gott, och passar ju till mycket :D Ta hand om dig själv, kul att du hittade hit till min blogg! Kram

2011-09-06 @ 15:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0