Godaste laxen ever!

Nu har jag lite tid till övers :D
Så här kommer laxreceptet jag fick av Anders mamma,
bland det godaste jag har ätit!! Om ni inte gillar fisk eller är en sån som ogillar just lax
- Pröva det här receptet, för det är sjukt gott!

Viltlax

600 gram lax
Salt
2½ dl matlagningsgrädde
2 msk viltfond eller viltfond/kantarell
2 msk lingonsylt
1 krm svartpeppar
1 tsk timjan

Lägg laxen i ugnsform, rör ihop
restrerande ingredienser och smaka av med salt,
häll över laxen och in i ugnen 225 grader i 20 minuter.

Jag gjorde ett mos av almandinepotatis och sötpotatis att äta till laxen :)
Pressad potatis funkar också mycket bra!




Sjukt gott!!


Kommentarer
Postat av: Ser allt

Fasen så duktig du är! Inte konstigt att folk försöker härma det du gör! Jag ska absolut pröva den här laxen för jag är ingen laxätare i vanliga fall men det här såg verkligen gott ut! Fortsätt i denna stil!

2011-09-06 @ 16:36:41
Postat av: Varför.

Vad gör det om folk härmas. Det finns massor av bloggar där det skrivs om mat och liknande och man får väl skriva om sådana saker om man vill så länge det inte är identitets stöld eller liknande.



Varför har detta hat mot att härmas dragit igång? Den här bloggen som så många andra är bara en i mängden. Men den har också sin lilla egna stil.



Låt det vara sluta bry er läs istället inläggget och njut av att få ett recept och kanske en god middag. Bloggaren kanske bara blir stolt över att fler hakar på mattränden eller vad det nu är du som ser allt påstår att det härmas utav.



Om någon nu härmar så låt dom då göra det. Då härmar väl den här bloggaren Mat-tina, leila bakar eller inredningsbloggare.



Orka hålla reda på sådant nej vet du vad det finns bättre saker att ha för sig. Som att läsa och njuta av en bra blogg eller en hobby kanske.



Lycka till ser allt.

2011-09-06 @ 18:11:04
Postat av: Cici

Ni vet båda att det går att se ip-adresser va? Sluta bråka på min blogg tack, ta det någon annanstanns. "Ser allt" - Ja, jag tycker det är kul om folk härmas, det får du gärna göra :D Blir glad av att du skriver sånt. "Varför" - förstår inte hur du kan se något negativt i föregående kommentar men jag tog det för vad det är: meningen är ju att folk ska härmas och laga det här, jag har ju "härmat" Anders mamma genom att göra det. Och är det något annat du pratar om så fattar jag inte heller. Jag härmar varken mat-tina eller leila bakar eller nått, det här ärmin blogg, jag har hållt på med olika matinlägg OCH annat, länge. Sluta se allt i svart, vad hat mot att härmas? jag har inte sett det någonstanns, man ser kanske det man vill se? I vilket fall - ni får inte använda min blogg för att bråkas, så lägg ner. Tack tack!

2011-09-06 @ 21:33:52
Postat av: Ser allt

Jag förstår inte vad den här "varför" menar men det jag menade var att folk härmas och gör Cici's lax för att den ser god ut och säkert är god. Vem är du och varför målar du allt i svart lilla vän? Förlåt Cici .. det var absolut inget illa menat från min sida iallafall! :-)

2011-09-06 @ 23:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0