En skvätt grädde

Igår gjorde jag blomkålspuré till middagen,
har aldrig gjort det förut men stod med en jättefin grön blomkålsbukett i handen
när jag skulle laga middag och tänkte att, va fan, jag kokar den lite lätt, saltar lite,
bland den med lite smör och en skvätt grädde och mixar den med stavmixer,
och ja....taaadaaa :D Blev jättegott :D






Jag fotar oftast den tallrik som Anders ska få till middagen,
på min finns det oftast inget ris eller potatis eller pasta,
mest grönsaker och kött, och det ser lite trist ut på bild :P

Ska dela med mig av ett jättegott recept som jag fått av Anders mamma,
men inte just nu, jag är snurrig i huvudet och har en besk smak i munnen av de mediciner jag för närvarande äter, urk!
Ska borsta tänderna igen och se om det hjälper lite mot beskan, sedan ska jag sträcka ut ryggen och sammla all energi jag har och gå till repan och träffa pojkarna och finslipa lite på de låtar vi ska spela på Mixed Irons på lördag.




Kommentarer
Postat av: Sofie / komigensofie

Mmm! blomkålspuré är det bästa som finns! :) Går lika bra att göra på vanlig vitkål också! Smakar nästan precis likadaant! :)

2011-09-01 @ 17:19:19
URL: http://komigensofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0