How to: Bildsmycken, små

Har gjort lite mer smycken och lite mer bildsmycken.
Pilligt, som sagt, men roligt när det blir fint.



Här är ett armband jag gjort


Har skrivit lite innan om svetsstänken jag gjort, men jag tar det igen:
När man svetsar så droppar det ibland, speciellt om det lutar snett, när det har hänt har jag
sammlat ihop stänken och lagt dem åt sidan, sedan tog jag hem dem och sprayade dem med silver och guldspray. Jag har nu fäst wire (ståltråd med plastpådrag) i dem och klämt fast en klämpärla längst in så att de sitter åt rätt håll, tänkte ha dem som julgransprydnader :)


Har gjort ett halsband med ring, vid låstet fäste jag en stjärna och för
att göra det lite extra personligt så klippte jag ut en liten stjärna i papper och fäste den
på stjärnan och täckte med Diamond Glaze.


Just den här stjärnan är egentligen inte en bildram, men jag tycker bara fantasin kan sätta gränser för vad man gör. Tänkte visa hur man gör ett bildsmycke med Diamond Glaze.
Ha tålamod, det är smått och pilligt. För att visa hur små de är har jag lagt min pekfingernagel bredvid på kortet.




För att göra etthalsband behöver du lite olika smådelar, själva berlocken samt verktyg och lim.
Lägg fram alla delar, fäst berlocken eller häng på den på läderremmen eller liknande,
doppa sedan ändarna i lite, lite lim och trä på änddelarna och ta en tång och kläm fast dem, se till att de sitter. Fäst öglor i båda ändar och sedan låset.


För några år sedan gjorde jag fjäderörhängen av nötskrika, tänkte göra en uppdaterad version av dem och har täckt dem med glaze. Sedan fäst wire i vingpipan med hjälp av en klämpärla så man kan hänga dem på örhängenskrok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0