Laga älgstek!

Undrade vart mina fjäderörhängen som jag gjorde till mig själv tagit vägen...
Hittade ett, så bra. Hittade det andra... tack katterna! Tack som fan. :P Haha!



---

Idag blev det älgstek med grönsaker till middag.
Band ihop köttet för jämnare temperatur, innuti köttet la jag bitar av vitlök, peppar och salt.
Bryn köttet först. Lägg i en gryta med lök och morötter och lite vatten samt någon skvätt kalvfond,
gör såsen på buljongen som blir kvar i grytan då köttet är klart samt matlagningsgrädde och kanske lite mer kalvfond - klart! Köttet ska vara i ugnen tills det har en innertemperatur på 70 till 80 grader, ugnen satt på 175 grader till 200 grader.





Älskar nya bänkenheten mer och mer för var dag :D
Så bra med massa mer utrymme!



---

Har gjort en hel massa bildsmycken, här är en del :)


Här längst ned är creepy collection ^_^

Har fått bra reklam för mina smycken, mycket tacksam över det
och om några dagar ska jag skicka iväg en hög för försäljning på plats,
måste komma ihåg att göra en lista som kan skickas med så jag vet vad som blir sålt och vad som
inte blir sålt. Bästa är ju om allt blir sålt, haha :)

---

Vi tog en promenad idag också, väldigt skönt. Anders är duktig och är ute och springer
just nu, inte lat-jag...blä för mig.
Kanske imorgon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0