J-U-L!!!!!!!!!!!

Snart kommer jag inte kunna hålla mig längre utan kommer börja julpynta som en galning,
jag brukar vänta tills 1:a december men det tar ju sån tiiiid :P
Får höra ofta att jag är julnörd och det kan nog stämma. Eller ja...det stämmer :P
Jag älskar jul, det är så mysigt och fint och ja... alla lukter, alla ljus, alla smaker,
folk blir gladare och givmildare mot andra, inte bara med saker utan också känslor och skratt och tillgivenhet, man blir överlag lite ödmjukare tycker jag...jag önskar det kunde vara så året runt.
Jag vet, jag vet, emotionellt tjaffs, but still :)

Bland annat funderade jag på att kanske redan nu beställa saker till adventstaken,
den får alltid se lite annorlunda ut år från år, förutom den klassiska mossan såklart,
en del saker får gärna vara som de "alltid" varit, känns fint att ha saker som påminner mig om barndomens jular, så en del saker får vara klassiskt orörda :P

På LillaByn.se har de massa fina julsaker, som de här siffrorna som man kan ha på ljusen:




Kostar 20:- :D Säkert något man kan göra själv väldigt lätt med en lödpenna och lite
tråd, men för 20 spänn är det på gränsen enklare att beställa :P


Har beställt julteer också, kolla in dessa smaker:

*Lusse Te - Saffran, Apelsin & Chili
* Julknäck -Kola & Gräddvanilj + Vit Choklad
*Glögg-te
*Pepparkaks-te
*Tomtesnurr - apelsin & kryddor


Hoppas det kommer fort!


I nedre delen av mitt större skafferi har jag presentinslagningsgrejer,
allt mellan himmel och jord, älskar att slå in paket och det bästa som finns i den
kategorin är att slå in julklappar! Jag har redan införskaffat en del och snart är det dags att slå in!
Lacka, snören i alla möjliga färger och typer, massa olika papper, rosetter, band,
etiketter, tags och ännu mer rosetter och band och snören!





Varje år har vi som tradition att samlas jag och mamma och syskonen (och respektive om det finns någon/några sånna) och gör julgrupper :)



Vi brukar också träffas och göra julgodis tillsammans,
roliga, fina traditioner som gör dagarna inna jul extra bra :)

I år ska vi ta upp en grej vi gjorde förut men som fått legat i vila ett antal år;
göra korv! Ska bli skitroligt! Minns att jag tyckte mycket om det när jag var liten :D

Vi åker också ut varje år för att hämta julgran, absolut inge plast här inte,
jag vill verkligen ha en riktig :D (fast en rosa i plast iköket hade suttit fint, haha)

Jag och Anders skaffade oss en egen tradition förra året som vi ska göra i år igen:
Baka pepparkaksslott!



Ja....nu får det gärna bli 1:a december snart, så jag kan sätta igång på allvar ^_^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0