Varför ska jag ha kvar dig?

Min mobil börjar sakta men säkert mer bli en värdelös plastbit än telefon..
Jävla slit och släng värld, inget håller särskilt länge nu för tiden.
Den är lite seg i smsfunktionen också, för jag har en (o)vana att spara sms,
så nu sitter jag och raderar massa gamla sms från inkorgen, ryms på tok för många sms där.
På tok för många minnen, på tok för gamla och numer oviktiga fina, gulliga, kärleksfulla sms.
Sms jag glömt att de finns. Glömt att jag fått.
Sms som det inte finns någon anledning att ha kvar.
Person. Personer, som av olika anledningar inte längre finns i mitt liv.
Pojkvän. Kärlekar. Vänner.
Bort. Bort med allt.
Varför ska minnas dig, du som valt någon annan, en annan väg?
Varför ska jag ha kvar sms från dig, du som kastade bort vår vänskap utan att blinka?
Vad gör ni kvar i min mobil?

Det tar tid, men snart är de alla borta och jag behåller sms från året 2011,
några från 2010 får bo kvar i mobilen också, och lyssa upp en grå vardag när det behövs.

Lyssnar igenom Veronica Maggio's album Satan i gatan under tiden,
och vilken låt passar då inte bättre till denna syssla än just den här?



Trött och slut, ska äta nått så blir det bättre. Hoppas jag.
Känner mig modstämd och
vissen. Missförstånd eller liknande, strular till saker,
gör allt av inget. Orkar inte. Ord i tal. Ord i textform. Oro. Känsla av. Tror, vet inte, gissar?
Suck. Hoppas det är en dålig dag överlag idag bara, för då försvinner den och sen är det inte mer med det. Finns så många dagar.

Ett kortare rep ikväll också, sedan blir det tunt på den fronten,
mycket nu framöver. Tror nog vi klarar det galant ändå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0