Svar på kommentar

Fick en bra kommentar på mitt senaste inlägg som jag tänkte svara på,
för jag tror att fler kanske undrar samma sak:

"Låter som att man är helt musikaliskt okunnig och oengagerad i musik om man inte gillar Rush?

'man måste uppskatta musik på ett visst sätt för att kunna uppskatta rush.'? "

Det jag menade var att man kanske måste vara engagerad i den sorts musik
som Rush och liknande band spelar, det är ju lite "musikonani", haha, över det hela.
Både passionerade och samtidigt väldigt tekniska gitarrsolon, fanatiska bassolon där han uppvisar enorm kunnighet, trumsolon på närmast psykadelsik nivå samt en röst som spänner över ett stort register. Tillsammans blir alla dessa element ibland väldigt överväldigande, och gillar man inte det kan det nog närmast låta som ett enda gytter. Rush passar inte alla, vilket jag är medveten om, och det var mest det jag menade.


Idag har vi hunnit med massa saker, bland annat haft en fin dag i Kungsträdgården
där det hände mycket.
De senaste 3 timmarna har vi suttit ute i gräset och ätit mat och tagit ett glas vin och
solat och lyssnat på musik och haft det bra tillsammans.
Självklart tar jag mig tid och bloggar lite med datorn ute, haha, med Anders mage som "skrivbord" xD





Nu inväntar vi sällskap för kvällen, bland andra Miriam & company och förhoppningsvis
Becca och massa andra också :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0