Smida planer, eller krokar?

Pheeew, jag är trött! Har massa saker jag ska göra innan jag åker till
Östersund ikväll för att ta nattåget ner till Stockholm och möta upp min fina kille :)

Idag och igår har jag varmbockat stål, idag har jag även valsat plåt,
mycket roliga saker. Skulle faktiskt kunna tänka mig att bli smed istället för svetsare.
Eller...njaaa...både och kanske. Smed på fritiden :)



Rundstål som värms upp och slås runt med liten slägga mot städ. Före och Efter,
jag blev nöjd över min ring, första gången jag gjort nått liknande :D

Här följer en liten instruktionsbildserie när Malin gör sin ring:


Värma upp, banka, forma


Malins ring klar!

Jag bestämde mig för att ta "resterna" av rundstålet och smida två krokar:



:)

Lite bilder från valsning av plåt:


Välja ut plåt med rätt tjocklek, kapa plåten, in i maskin och valsa tills det blivit en bra cirkel,
punkta med svetsen, kolla diametern och klarrrt!

Slut för nu, har massa saker att göra ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0