Köpmannamarknaden :D

Kör lite uppdateringar, börjar med Köpmannamarknanden på dagen :)


Det blev munkar, thaimat, kika på marknadsstånden, jag köpte 6 stycken vanliga dricksglas för 10:- och lite andra småsaker, vi kikade på korvätartävling och flanerade runt :)
Mycket bra dag!

Sedan började nervositeten sätta in inför kvällens spelning på Corner.
Jag vet inte varför jag blir sådär, har blivit likadan varje gång vi haft spelning
men det släpper nästan på en gång vi kliver upp scenen. Lik förbannat verkar inte min kropp
komma ihåg eller fatta det för mitt hjärta slår jättefort och jag känner hur handflatorna blir kalla och svettiga... Det är väl bitar som sitter kvar från tiden då panikångesten var som värst,
då kunde jag inte lämna lägenheten ens. Så man kan ju lugnt säga att jag kommit långt, det har tagit lång tid också, många år, men nu verkar det äntligen som att jag fått kontroll över det.
Det kommer alltid finnas där, men inte i lika stor utsträckning iallafall.



I vilket fall, nervös var jag så det förslog, åkte hem till mamma innan vi i bandet skulle ses på Corner så jag fick stressa ned lite där. Vid tio skjutsade Anders mig till Corner och väl där var jag helt enkelt tvungen att ta en turkisk pepparshot (dricker inte då vi har spelning, kan ta en öl eller någon cider men jag vill helst inte vara berusad då vi spelar) för att lugna de värsta nerverna.
I vilket fall så gick det jättebra, det var en mycket bra kväll med massa massa folk,
tillochmed kö in (!) vilket det typ aldrig är på Corner!


Foto: Peffe Moden

Efter spelningen gick vi ett glatt gäng till Lagmans och jag fick en jättegod Malibudrink :)
Nästa gång vi spelar ska jag verkligen försöka lugna kroppen (och hjärnan, haha) med att det faktiskt kommer att gå bra och att jag inte kommer att dö, god damnet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0