El Stockholmo!

Nu så, nu har jag tid i en timma ungefär, så nu ska jag uppdatera bloggen,
börjar med Stockholmsresan:)

Malin körde mig med Anders bil och Pernilla var sällskap när jag skulle in
till nattåget i Östersund på torsdagen, vi körde förbi Lit och tog en kopp kaffe hos
Emil och Kikki på vägen.



Tycker alltid att den här skylten vid järnvägen är så rolig xD



Hade plats i mixad liggvagn...yeaj liksom, haha... Men det var ok, ingen som snarkade eller luktade illa eller nått sånt, men jag kunde verkligen inte sova ändå.
Skulle vara framme i Stockholm 06.15 så jag klev upp 05.50 för att hinna fixa till mig på toaletten.
 Vi kom fram 07.05...såklart.

Tog en kaffe på centralstationen och inväntade Anders tåg från Göteborg som anlände vid ca 08.30.
Var underbart att få se han igen, trots att det endast gått en vecka sedan han åkte hemifrån :)
Vi kunde checka in på hotellet först vid klockan 15.00, så vi flanerade runt på stan en sväng, kollade i affärer och åt en goood sushilunch :)


Hoteller var fint och bra, och det låg perfekt till på Sveagatan, Odenplan, med knappa 5 minuters promenad till tunnelbanan :) Utanför fanns en stor park med ett hav av blå och vitsippor,
där hängde vi ett antal timmar och tog ett glas vin och solade och bara hade det bra, både under fredagseftermiddagen och lördagen :) Glömde dock fota hotellet bättre. Men här ser man lite av framsidan samt sängarna i vårt rum :)




Efter incheckning och dusch tog vi en öl och ett glas vin i det gröna,
sedan tog vi tunnelbanan till Hötorget och mötte upp Per K,
käkade middag tillsammans och begav oss sedan mot Globen för konserten med RUSH!


Konserten var totalt underbar! Förutom att bandet levererade som sig bör,
så var allt annat runtomkring sjukt bra med; ljud och ljus, pyroteknik, bildshow, de små filmerna
med kända skådespelare var väldigt roliga (bland annat var ena killen från "How I met your mother" med i en av de korta minifilmerna) våra platser längst fram som min fantastiska kille fixat åt oss :D Ja, allt var sjukt bra!








Ja, underbart var det :)

Blev hem till hotellet med popcorn, cola och film efter konserten, hade inte sovit på 36 timmar
och trots ett tappert försök av mig, Per och Anders att gå på Anchor så gick det bara inte,
jag var för trött :P

Lördagen började med frukost på takterassen, det var frukostbuffé men jag kunde inte ta av allt,
har aldrig aptit på morgonen, så det fick bli juice, kaffelatte och macka :)



Köpte en fin klänning, passade supersommarvädret bra :)



Kollade in snygg fotoutställning på Hötorget


I Kungsträdgården var bland annat Ellos Modeakut som stylade om människor samt
banor där de visade och tävlade i radiostyrda bilar plus massa mer som hörde till :)

Flanerade vidare :)


Kom tillbaka till hotellet, duschade av oss vägdammet och tog
med mat och vin och några öl och dator och satte oss ute i parken i solskenet,
lyssnade på musik och trivdes som fan :)

Efter några timmar gick vi och mötte upp Miriam och company och tog oss till
en annan park, lekte lekar, hahahaha, och planerade upp kvällen :)

Jätterolig kväll med bra avslutning på Anchor - I like!



Lite less på tåget hem på söndagen, många stopp och varmt som fan,
kom hem på natten helt död.
Men vilka dagar - underbart!
Tack älskling, du är verkligen bäst!!! Vilken alla hjärtans dag-present!




Kommentarer
Postat av: Malin

ÅÅÅÅÅÅ VILKEN FIN KLÄNNING! och du passade så bra i den! Jag bli gröööön av avund...;)

2011-05-20 @ 00:35:59
URL: http://malinsminut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0