Kokoskött och kubb!

Några dagars bloggtorka, har ju varit så fantastiskt väder så jag har knappt varit inne :)
Har varit lite lite matinspiration också känns det som, här är iallafall nått av det jag tycker mest om:
fantastiska färska råvaror till bra priser :)



Kyckling är alltid nice :) Till det brukar jag ha, i olika kombinationer, äggplanta, pumpa, zuccini, morötter, bananschalottenlök, rädisor, rotgrönsaker med mera :)

Lagade till en liten gratäng till Anders häromdagen, som han gillar.
Jättesimpel att göra och god :)



Broccoli i botten, tärna och skiva sötpotatis och zuccini och strö över,
blanda en del grädde och två delar mjölk och häll över. Man kan absolut ta en lättare matlagningsgrädde om man vill det och köra bara på den eller hälften-hälften med mjölken.
Om man vill och behöver så kan man strö lite ost längst upp de sista minuterna i ugnen :)
Klarrrrt!


Har som sagt varit underbart väder ute och en av de mysigaste sakerna som finns är ju min kungbalkong på taket, som jag tjatar så mycket om. Men den är verkligen underbar :)
Brukar lägga lite dynor på golvet och ta ut datorn eller en bok och ligga och sola där :)



Nevermind the ölburk som ligger under bordet, haha xD

Grillade häromkvällen på balkongen och sedan var det kubbspel och gitarr med allsång på Lagmansgatan, hur mysigt som helst!


Blir ett långt inlägg om jag ska lägga in alla bilder och skriva om allt som hänt de senaste dagarna, så jag tror jag sparar lite och avslutar för idag med lite bilder från de två thaiaffärerna vi har här. Mycket saker som ger inspiration, mycket bra nyttig mat, liiite för starka saker för mig oftast, haha, men mycket som jag definitivt tycker om, allt från scampi till kokoskött till green curry och massa mer! Gilla!


Kokoskött är bra till det mesta, man kan göra pannkakor med fibermjöl och strimmlat kokoskött, ha det i grytor, i currybaser, blanda med ananas till dessert och ja, en hel massa!
Eller bara äta det som det är :D




Kommentarer
Postat av: Nellie

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-05-08 @ 12:20:40
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0