Fyll en paprika!

Dags för matinlägg, så alla som tjurar till och tycker sånt är tråkigt kan scrolla nedåt
och kolla om ni hittar nått annat intressant, eller klicka vidare till en annan blogg kanske :)

Fick för mig att jag ville ha fyllda paprikor till middag,
fast jag nog aldrig ätit det eller vet hur man gör.
Så jag hittade på lite själv, här kommer det iallafall:



Ingredienserna :)
Köttfärs från Anders föräldrars gård, salladslök, körsbärstomater, zuccini, gul lök, bönsallad med matvete och salsa med tomat och röda linser.



Stekte lök och sedan i med färsen, hacka och strimmla grönsakerna och i med dem.


I med salsa och bönmix, puttra på, fyll paprikorna, hä på ost om man vill, in i ugnen på ca 225 grader tills de fått bra färg. Resterna av fyllningen drygade jag ut med mer bönmix och salsa samt ris och lät puttra vidare på spisen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0