God fisk och massa snörvel

Snörvlar och hostar och känner mig riktigt vacker och snygg, haha!
Idag gick det tungsamt men det gick, svettades bakom visiret genom övningarna xD
Var sjuuuukt varmt, och när jag skulle gå hem blåste det såklart kallt :P

Köpte honung och har laddat upp med apelsiner och massa annat
för att bibehålla rösten samt försöka mota bort den här förkylningen tills på lördag.


Idag blev det gooood mat, jag blev så nöjd,
snurrig i huvudet och trött och snörvlig lagade jag till fisk och det är inte så
ofta jag gör det, men nu kommer det helt klart bli mycket oftare!

Pangasiusfilé med småbladig sallad

Filéerna är styckfrysta och väldigt stora, så en filé går med fördel att dela upp på 2 bitar.
Jag gör inget annat med den än att krydda med vitlökspeppar och sedan steka den några
minuter på vardera sida, sjukt snabbt och enkelt!

Ännu snabbare gör man salladen, den består av babyspenat, olika finbladiga salladssorter,
körsbärstomater och tärnad gurka.

Och snabbast av allt gör man en god sås till;
Turkisk lättyoghurt, vitlökspeppar och saften från en halv citron - klart!




Och såhär blev det:




Min blogg verkar mer och mer bli en nördig matblogg...hummm.
Men det gör mig ingenting, ingenting alls.
Kanske någon som har nytta av det, vem vet. Många andra saker väljer jag att hålla för mig själv,
allt från alldeles för mycket privatliv till rykten till elakheter till ja...gud, vad handlar bloggar om egentligen? Allt och inget. Intressant skit och bara skit.
Och det här är ju ingen ovanlig blogg :P


Kommentarer
Postat av: Moa

jag gillar dina mat inlägg:)

2011-03-31 @ 17:33:58
URL: http://Moabagling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0