Maten den var god

Haha, verkar som att mina matintresserade fd bilddagboksföljare uppskattar
bilderna och matnörderiet här i bloggen, så jag lägger ut lite mer bilder :)
Hade nog gjort det ändå, för när jag inte kan komma på vad jag ska göra till middag
söker jag bland annat på nätet efter roliga recept och inspiration i andra bloggar.
Kanske, kanske kan min obetydliga blogg ge inspiration till någon i gengäld :)

Här kommer dagens middag, lätt men aningens tidskrävande.



Currykycklinggryta

Kycklingfiléer, jag kryddade med curry/mango-krydda, 
ingen olja, inget smör, in i ugnen, jag brukar sätta in dem
frysta i kall ugn som sedan jobbar sig upp till 200 grader,
bibehåller mer saftighet då.
Hur länge? Svårt att säga, tills de är klara.
Jag vet, världens sämsta tidsbestämmelse, men om vi säger 30 minuter iallafall, håll koll.
Sedan tar man fram en stor kastrull, inge olja, inge smör,
i med en currybas, bestäm själv styrkan på den, köp en färdig, gör den själv,
spelar egentligen ingen roll.
Tärna kycklingfiléerna och rör ned i kastrullen,
i med bambuskott, minimajs, groddar...ja, vanliga wokgrönsaker
går finfint, stoppa i det du tycker om :)
Låt puttra ihop sig på låg värme, minst en kvart men helst en timma.
Varför jag lagar filéerna i ugnen först är för att jag tycker de
blir mer fasta sedan när de ska ner och puttra, blir lätt så trådiga annars :)

Superlätt variation av det här:

Stek tärnad kyckling i panna, häll på 1 burk Uncle bens thai curry, värm upp - klarrrt!
Kanske inte lika gott, men det smakar nog helt ok det med :)





Varför ens äta det här? Hahahaha xD




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0