Hjälp mig med förslag!

Till helgen är det Kändisfest här, man ska klä ut sig till en look-a-like.
Vet inte om det endast är personer irl eller om folk kommer att klä ut sig till karaktärer,
alltså rollfigurer, också. Vi får väl se. Första priset är iallafall 5.000:-.
Jag hade tänkt att vara Kat von D, var det på Halloween för 2 år sedan och det såg bra ut
och jag har kvar alla saker, så jag tänkte att det skulle vara en bra idé, för det är svårt att komma
på en kändis att vara lik och inte en karaktär.
Men...
Alldeles nyss messa en person och frågade om hon fick låna mitt röd/vita/blåa armband
(sånt som Kat har) för hon tänkte vara Kat von D på kändisfesten.

Inge kul att vara två stycken Kat's, och hon är dessutom mycket smalare än mig och jag har verkligen ingen lust att vara den tjocka Kat vs den smala Kat. Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Kanske är flera som ska vara hon, börjar kännas trist.

Så här såg det ut på halloween iallafall:



Hade blont hår, köpte en svart peruk men det såg så fel ut,
så ja...vad finns det mer att göra? Färga det svart såklart.
I med bruna linser, sminka sig, rita dit tatueringarna och taadaaa:



Det blev så bra som det var möjligt med min utgångspunkt, så jag var nöjd :)



Min bror spenderade ca 2 timmar med att rita på alla Kat's tatueringar
på mig samt att han själv gjorde hennes karaktäristiska armband till mig :)
Har till och med samma blixthalsband som henne, haha, fast det var inte meningen,
det har jag haft sedan länge tillbaka.



Nåväl...som sagt, nu vet jag inte hur jag ska göra. Kan inte komma på någon annan
kändis att vara lik heller. Om man ska börja som utgångspunkt med att välja någon
som man är lik, vem skulle det vara då?
Jag själv kan inte komma på någon jag är lik, kan någon hjälpa mig?
Som alternativ 2 kan man ju ta vilken som helst och göra sitt bästa för att efterlikna den personen,
helst någon som är ganska utmärkande dock.
Förslag på det mottages tacksamt.

Sedan hörde en av mina finaste vänner av sig, en som jag sällan träffar numera tyvärr,
och frågade om jag och A ville komma och bo hos dem i helgen,
hennes kille har dessutom spelning och det hade varit så roligt att gå på
spelningen och sedan sova över där. Men det är såklart samma dag som kändisfesten.
Och jag har redan lovat folk att gå tillsammans med dem och hjälpa till med hår och så,
och har jag lovat något så står jag för det, kan ju inte byta till något annat några dagar innan.
Men det är synd att allt alltid ska ske samtidigt.

Jag ser fortfarande fram emot kändisfesten, men blev några pinnar lägre nu faktiskt,
hade ställt in mig på att vara Kat. Enkla val hade varit tex Lady Gaga, Amy Winehouse och Marilyn Monroe, för de utmärker sig och folk förstår vem man är, men för det första tror jag många
kommer vara både Gaga och Marilyn och sedan ska en vän vara Amy, så... ja.
Kul. Kommer jag inte på nått tills på fredag känns det som att jag vill skita i det :(
Och det är ju inte heller kul, haha :P

Fan att jag är så stor, hade jag varit smal hade det varit lättare.
Har slarvat för mycket med träningen, nu måste jag börja igen,
gick ner 12 kilo och sedan upp 4 kilo. Kul.
Bara mig själv att skylla.

Ja ja.....vi får se hur det blir med allt.
Nu ska jag ta en tidigt lunch sedan hoppas på att allt annat under dagen går bra.



Kommentarer
Postat av: sandra

jag tycker att du ska vara cat, du kommer att se så mycket bättre ut än den andra tjejen!

2011-03-23 @ 12:42:18
Postat av: Maria

Sv: ja de är väl så man ska göra.

Vad hade du skrivit för kommentar om ögonbryn då? ^^

2011-03-23 @ 16:31:02
URL: http://mariiahelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0