Hand i bandage

Smårfirade st. patricksday igår, blev 3 stycken gröna öl samt lite irländsk musik
och sedan film med vänner, "Evan den allsmäktige", men jag blev så trött så jag orkade inte kolla klart och var hemma och i säng vid halv elva.




Idag halkade jag som Bambi på hal is och försökte återfå balansen och ta emot mig mot
vad jag trodde var en mjuk snödriva men det var en hård isdriva!
Drog högerhanden med tummen först in i ett isblock...svullnade rätt rejält och gjorde ont 
och efter lite om och men så sitter jag här nu med handen i bandage. Kul värre.
Dock är den bara rejält stukad, så så farligt är det inte, mest irriterande bara att inte
kunna använda högerhanden ordentligt.




A har åkt iväg för att delta i en skidtävling imorgon,
så jag är gräsänkling hela helgen.
Just nu funderar jag på en dusch, undrar dock om jag ska stoppa
handen i en plastpåse eller om jag ska linda upp bandaget och sedan hoppas
att jag kan linda handen själv efter duschen...humm....




Kommentarer
Postat av: Maria

eewwwh! Ölen så jätteäcklig ut jU!

2011-03-18 @ 16:00:30
URL: http://mariiahelen.blogspot.com
Postat av: malin

hur fin öl som helst ju! hädanefter ska jag bara dricka drycker färgade i fina färger! :P plastpåse tror jag är bästa alternativet, man kan aldrig linda lika fint själv. särsk inte med bara en vänsterhand...

2011-03-18 @ 16:36:59
URL: http://mildamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0