3 snabba efterrätter!

Grönsaksregimen fortsätter, men ibland får man unna sig något
som inte är superdupernyttigt. Jag däremot borde inte, men jag kan ju baka
till andra, haha ^_^ A säger att jag är en feeeder, och det kanske stämmer :P
"Förhållandekilona" har bekvämt lagt sig tillrätta på mig så nu när jag faktiskt
har sportlov nästa vecka är det bara att jobba bort dem och sen bara fortsätta med
maten och träningen.

Men, som sagt, tre snabba efterrätter tänkte jag bjuda på,
de är inte nyttiga för fem öre, men det skiter vi i just nu,
vill du inte äta dem själv så bjud någon snäll person på dem ^_^

Björnbärswiener

Ta smördegsplattor, det blir två per platta,
se till att de är tinade ordentligt. Lägg på tre till
fyra stora björnbär (de kan dock med fördel vara frysta).
Vik ihop till ett fint paket och in i ugnen på 200 grader.
Ca tio till femton minuter, beror på ugnen lite också, håll koll på dem
så är det bara att plocka ut när de är klara. (lätt gyllene och frasiga)




Peanutbutter-Jelly-time!

Superenkel överamerikansk macka!
Rosta två eller fyra brödskivor, antingen i brödrost eller i stekpanna.
Bred jordnötssmör på mackorna,
lägg sedan på lite sylt, hallonsylt eller jordgubb
funkar bra, dock inte så mycket, en eller två klickar räcker.
Tryck ihop mackorna, skär på diagonalen och taaadaa: Klart!




Fattiga riddare med kanel

Vispa ihop en vanlig pannkakssmet, jag har inget
direkt recept, ta ett ägg, lite mjöl, lite mjölk, lite socker,
vispa ihop - klarrrt!
Ta en eller två brödskivor, om de är lite torra är det
bara bra, då suger de upp mer smet.
Doppa dem i skålen med smeten, tryck ned dem ordentligt med
en gaffel och picka lite hål i brödskivan och låt dem dra lite så
de suger åt sig pannkakssmeten men gör inte sönder brödet,
då blir det bara mos och smetigt av allt :P
Stek sedan i lite smör på medelhög värme i en stekpanna tills riddaren fått färg.
Lägg upp på en tallrik och pudra med kanel, strösocker och lite florsocker,
lägg på några bär - färdigt!




Ja...det var det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

doppar man dom i pannkaksmet så är det RIKA riddare, doppar man i enbart mjölk så är det fattiga riddare :)

2011-03-02 @ 07:08:07
URL: http://mariiahelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0