In one full night of rock lust and revolutions!

Ibland gillar jag att plocka lösryckta ord eller meningar eller fragment av meningar från böcker, tv, radio, vänners statusuppdateringar osv, och skriva en låt kring det. Nu nyss plockade jag ut ett fragment från en vän som jag mötte i Paris, det var rått vackert och gav mig en känsla av inspiration, så jag kommer använda det på något sätt, antingen som en del i låten av Alex eller kanske mer som en känsla.

"in one full night of rock lust and revolutions!i fucking love you, you , you and fucking you too!danke!fucking danke!if you were there you know you really are alive!!!"

Låten Alex skrivit är väldigt vacker, och har en underton av melankoli, men en väldigt bitterljuv sådan...jag vill verkligen återspegla den känslan i texten, utan att göra den alldeles för banalt sorgsen och uppenbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0