drömmen om maiden

En rolig dröm jag hade en gång,
jag drömde att jag var på en Iron Maiden konsert på folkets hus i strömsund,
och den var uppdelad i två akter,
först tio låtar och sen samma tio låtar en gång till,
men mitt i konserten så avslöja dom
att Maiden skulle få en ny sångare,
eller rättare sagt Sångerska,
för dom bytte ut Bruce mot en tjej,
som var jätteung och hade större mun än steven tyler.
Efter konserten stog alla och hängde vid busshålplatsen på myrgatan,
å då upptäckte jag tre stycken groupies som stod utanför hallvikens radio & teve,
och ja tänkte att det är säkert där iron maiden är,
så ja sprang dit och lyckades krångla mej in genom dörren,
där var det en enorm spiraltrappa som man var tvyngen att klättra över.
Andreas stedt (en gammal klasspolare) stod som vakt
och sa att jag fick inte ta några fyllebilder,
jag svarade ”bara för att du är full behöver inte det betyda att jag är det”
men när jag sa det upptäckte jag att jag faktiskt var full och sluddrade,
men jag fick komma in ändå och på en dörrkarm satt ett litet klistermärke,
sånna som sitter på frukt,
och på det stod det 33 och 34,
det var iron maidens rumsnummer (på hallvikens radio & teve) så jag gick in och i
ett sammlingsrum satt Bruce och pratade med två stycken hipphoppare,
precis när jag sträcker fram handen för att säga vem jag är och fråga om en interjuv så vaknade jag!



Underligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0