Bland mat och bekantskaper

Ja, den här dagen var ju rolig, med ett äckligt öga.
Nåväl. Om det inte är igenmurat imorgon och det inte rinner ur det
så ska jag åka på jobbet iallafall.

Länge sedan det var ett matinlägg, så här kommer ett enkelt "recept",
jag gillar när det är enkelt, men ibland kan det vara roligt med lite mer invecklat också.



Goda grönsaker och kött från Anders föräldrars gård :)



In i ugnen på lågt gradantal, jag hade ugnen satt på 160 grader,
i ca 1½ timma, sedan ca 20 minuter under folie.



Gjorde iordning en skål att ha på bordet som jag kan "småäta" ur,
har en dålig ovana att äta salta pinnar på kvällarna. Kom på häromdagen att jag
för några år sedan brukade äta torkad frukt och frön, så jag gick och handlade och
blandade ihop en skål med pumpafrön, solrosfrön, torkade aprikoser och torkade gojibär.
Perfekt :)



Imorgon blir det ett kortare rep efter jobbet, sedan ett lite längre i Österåsen på torsdag
åsså ett på fredagen. Fredag halv tolv på kvällen spelar vi på Dunderscenen,
så kom gärna och lyssna och titta om ni vill :)

 Syster hörde av sig idag och frågade om jag ville haka på och fiska, och det klart jag vill, men med äckelögat och så, så var jag tvungen att stanna hemma. Jävligt trist, eftersom man gärna vill
göra nått när folk ändå hör av sig, är lite tunt med sånt numera.
Fattar att folk jobbar och annat, men ett mail eller sms där man kollar läget hade varit roligt :)
På lördag får man nog träffa lite folk iallafall, det blir kul :)
Och många nya bekantskaper har ju dykt upp som man umgås med och pratar med,
men hade ändå varit roligt att bibehålla de "gamla" lite bättre.
Jag saknar er :D
Babylina träffar jag helt klart på lördag, er andra hoppas jag på att jag träffar snart,
ska försöka att inte vara så trött efter jobbet bara :P

Som vanligt är jag inte trött nog för sömn än,
blir nog att jag somnar som vanligt vid ett, men det får gå ändå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0