Kan bara beklaga

Så har finkillen åkt mot arbetsorten igen...suck.
Nu är det bara tre veckor kvar, sedan får vi vara tillsammans som vanligt igen :)
Det har gått bra, dock är det självklart inte roligt att vara ifrån varandra på det här viset, men vi gör det bästa av det och både han och jag jobbar sommaren och tjänar pengar så vi kan göra saker.
Renovera, resa och så. Men det bästa stunderna är egentligen som igår,
när vi lagar middag tillsammans och sedan myser till film i soffan :) Behövs inte mycket mer :D

Det blev en ordentligt onyttig middag igår,
men ska det firas ska man äta ost och grädde ^_^



Sjukt enkelt att göra. Klyfta potatisen
(jag använde delikatess amandine, är jättebra att ugnsbaka med skalet på) 
och på med lite olja och flingsalt,
in i ugnen på ca 180 grader tills de fått färg och är klara helt enkelt.
Under tiden steker man köttet snabbt på båda sidor så det får lite yta,
har man en grillpanna och vill så kan man märka dem istället.
På med grädde och i med bitar av ens favoritmögelost, sedan får det puttra
tills potatisen är klar, ju längre desto mer koncentrerad ostsmak och mörare kött :)




Och så här blev det:



---

Imorgon är det upp fem på morgonen igen, iväg och jobba :)
De flesta har semester så vi kommer bara vara 4 stycken på plats på
nedre verkstaden.

Sedan vill jag förövrigt bara beklaga alla sura människor som måste klanka ner
på andra för att, ja? Må bra själv? Jag vet inte. I vilket fall så tycker jag uppriktigt synd om dem,
för det kan fan inte vara roligt att vara sådär, jämt. Bättre är väl att fokusera på sitt eget liv
och försöka uppskatta det, istället för att störa sig på hur andra lever?
Om folk bara har roligt och inte skadar eller stör någon, vad är det då att hålla på att
tänka på, skriva om och snacka om?
Jag har aldrig förstått det och kommer aldrig förstå det, jag kan bara beklaga.

Till något roligare: Har som sagt sällan haft så roligt som den här sommaren,
herregud vad mycket vi har hunnit med! Är sjukt glad och tacksam över att jag har så många
människor omkring mig med humor och självdistans som jag kan kalla mina vänner! Och finkillen och min familj! Tacksam och glad, är ledorden!

Nu ska jag göra matlåda och fika inför imorgon,
får se hur trött jag är när väckaren ringer, haha xD


Kommentarer
Postat av: michaela

Jätte fin blogg :D

2011-08-01 @ 16:55:55
URL: http://mickanmagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0