Kul tjej liksom!

Har världens bästa chef :) Tidigare start på lite ledighet, underbart!
Fixa klart de sista detaljerna och sedan invänta L åsså åker vi :)
Jobbar man på bra så får man göra sånt :) Jag var trött igår,
blir lite eller ingen sömn, men det är ingen idé att klaga.

Klev upp 05.10 igår, efter 4 timmars sömn, jobbade på alvedon och treo,
men det funkade :) Gnäller man inte så mycket och känner efter vid varenda liten grej
så funkar saker fint. Tycker det är fel att gå på jobbet om man smittar folk,
men att stanna hemma för minsta lilla grej är bara....töntigt.
På så sätt sumpar man jobb och praktik, inte bra alls.
Ansvarskänsla kanske man kan kalla det också.
Jag fick gå som tidningskonsult i ett halvår på ett ställe där arbetslösa sammlas
och får saker att utföra, det var inte roligt alls, men jag gjorde iallafall nått istället för att bara gå hemma och gnälla.

Trots sånna instanser som man slussas mellan närmade sig fas 3 och jag tänkte fan inte
tillåta mig själv att hamna där, så jag fixade situationen.
Och sånt får man vara både stolt och glad över, man får berömma sig själv när man gjort nått bra,
vad det än må vara, sånt mår man bättre av, så var inte rädd för det.
Och nedtryckare finns det gott om som sitter med armarna i kors och ser sur ut
och suckar när man pratar om det man jobbar med/pluggar/praktiserar,
men sånna behöver du ändå inte ha i närheten, kan de inte vara intresserad av det du gör
är de inte intresserade av dig som vän/flickvän/pojkvän, utan mest troligt bara av att ha
dig som ett bollplank. Så var glad och stolt om du gjort något bra,
skit i människorna som skiter i det som gör Dig glad och fokusera på
de som berömmer dig och är glad för din skull.

Och sånna fina vänner har jag gott om, jag är verkligen blessed med att ha
många vänner som bryr sig och som är genuina. För några år sedan bestämde jag mig
för att skära bort dököttet och spara det bra. Det var skönt! Ibland lyckas ändå brännässlor växa bland rosorna utan att man märker det innan det är försent och man vill bara väl
men det blir fel. Ta ett djupt andetag och gå vidare,
oftast är det inget man kan göra åt någon som bestämt sig för en sak.
Och akta er för ormar ^_^ Som hon som gjorde mig hemlös, kul tjej liksom.
Och hon berättade sitt beslut i ett mail!! Vi bodde ihop liksom, haha, sjuukt!
Sa så mycket mer om henne än om mig, och jag kan bara gå vidare.
Vad som hände med henne någon vecka efteråt ska jag berätta någon dag, det är rätt roligt :P

Nåväl, nu ska jag inhandla nässpray och alvedon och resemat,
dagen kommer gå åt till roadtripp, skratt, nostalgikassettband (Malins bil har bara kasettbandspelare) bad kanske efter vägen, tältande och grillning och mys med brudarna.
Imorgon anläder vi till Hultsfred för en sjukt rolig dag i solen, med vin och Stefan Sundström, Raised Fist och massa andra, festivalmat och allt roligt man gör där :)
När jag kommer tillbaka får vi se om Hultsfred toppar Rockweekend, kanske, kanske inte,
RW var ju sjukt roligt, det kan bli svårt att klå :P

Ta hand om er, försök må bättre och var positiv,
negativitet leder bara till skit!




Kommentarer
Postat av: En brännässla

Jag läser din blogg ofta, och kan konstatera att du skriver om mig en del. Jag förstår varför, varför du blev besviken eller vilka andra känslor du blev. Jag kan nu i efterhand tycka att du hade helt rätt. Därför glädjer det dig säkert att veta att jag ett halvår efter försökte ta livet av mig, gick i terapi, åt medicin, fortfarande äter benzo vid behov och har börjat "knarka" inte dagligen men fortfarande. Jag hoppas uppriktigt att det går bra för dig i livet, det verkar det göra. Det verkar som att du tycker att det är roligt att svetsa och uppskattar yrket. Det gjorde jag.



Förlåt för allt.

2011-07-15 @ 23:34:43
Postat av: M

vilket bitter människa du låter som nu, på allvar tänker du hänga ut en annan människa i din blogg? "Vad som hände med henne någon vecka efteråt ska jag berätta någon dag, det är rätt roligt :P" fy fan va vidrigt!? Tycker du att man gör så? Du klagar på alla andra men du e fan inte bättre själv?

2011-07-17 @ 15:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0