Bort med gnället, in med solstrålarna

Packa och kolla så jag har varierande kläder att ta med,
imorgon åker vi till Hultsfred!

Syrrans idé, "ska vi bara göra det, kolla om några vill åka?"
helt klart tyckte jag, jag har ju jobb nu och får lön så pengar finns, det är nice att jobba :D
Hon fick napp på några till rätt snabbt, så nu drar vi imorgon :D
Ska bli så jävla roligt! Solsken, roadtrip, festival, inga sura miner, inget gnäll,
ingen jävla negativitet, ne - här blir det bara roligt med roliga människor
och jag är så fruktansvärt glad över Tinelins idé och att det blev verklighet :D

På tal om sura, gnälliga människor;

Lyssnar på radio på jobbet och ibland måste jag sänka svetspistolen och skratta till :P
Finns så många underbara människor i världen, men så finns de här...ja, vad ska man kalla dem?
Små kolbitar, svarta i själen med hat i bröstet.
Sånna som bara kan må bra om de trycker ned andra, sånna som känner att de måste berätta för andra hur hemska de är, eller dåliga osv, bara för att.
Sånna som säger "den sa ditt och den sa datt om dig" och det finns ingen sanningen i det för de kan aldrig stå upp för sakerna sen, de finns ju inga "den" eller "de".
Sånna som gnäller på hela världen, är negativt inställda till saker och när det kommer till kritan
tror jag de är självhatande, för det verkar prata om sig själva i mångt och mycket xD 
Många som ringer in som sagt till radion,
och det är väl tur att det finns olika människor, men dessa gnällande jävlar som bara spottar ur sig elakheter och inte kan ha empati med andra...who needs them?
En stackare vars morföräldrar hade slutat prata med honom för han blev punkare,
nån tjej som flyttade och hennes sk. tjejkompisar pratade skit om henne
men "välkomnade" henne hem varje gång hon hälsade på,
en kille som blivit sviken av sin bästa kompis utan att han fattade varför och det visade
sig att killen snackat skit om han och försökt lega med hans tjej.
Ja, många är de, kolbitarna.
Se till att hålla sånna borta, man blir bara lessen i slutänden och lägg inte ner energi
på att förstå dem, det gör en bara förvirrad och olycklig,
men försök ha medlidande med dem, för det är synd om dem och man kan bara hoppas att
 de kan ändra sig någon dag och se livet som det är och att allt blir lättare med
en positiv attityd.
Efter inslaget spelade de Kapten Röd's nya (som jag tjatat lite om) och det passade bra :)

Så skönt att ha fläkten inköpt, den räddar en i den här rätt varma lägenheten :P
Men, klaga på värmen tänker jag inte göra, jag som saknat värme så :D

Anders är för långt borta för länge, jag saknar han...
Jag funderar på att försöka ta mig dit han är och överraska, men bussar härifrån och dit,
shit vilket trassel...typ 700 spänn enkel resa, tar sju timmar sammanlagt.
Men men, för att få vara med honom någon dag är det inget,
underbara kille! Snart har vi varit ihop i 9 månader och jag vet,
det är ju ingenting, men ändå! För mig är det nått :)
Inga jävla bråk, så sjukt skönt. Någon disskution kan det bli, men vi skrattar oftast inom en kvart och något bråk blir det inte. Skulle inte kunna tänka mig att ha ett sånt förhållande igen,
nu när jag vet att man kan hitta en underbar kille som är ens bästa vän,
som man inte bråkar med, som man hittar på saker med, som skickar söta små sms varje dag,
även om vi är på samma ställe men några timmar ifrån varandra :D
Som lyssnar, som förstår, som stöttar :D
Kan gå ut tillsammans och det blir alltid en trevlig kväll :)
Jag kan hänga med mina polare och han hakar på, han hänger med sina och jag hakar på,
vi hänger med alla tillsammans och det funkar skitbra, jag kan göra min grej och det är ok och han kan göra sin grej och det är ok, som det ska vara alltså :)
Ne, han är för bra min kille, vi kommer få en fin framtid tillsammans :D

Tänkte uppdatera med lite bilder från jobbet, men jag måste försöka packa lite mera nu,
så det får bli en annan gång. Det går bra iallafall, illa förra veckan med stupid ögoninflamationen
som slukade upp två dagar av veckan, men att svetsa med ett öga som är igensvullet
hade inte gått och det var vi överens om. Men som sagt annars så går det bra,
är glad och stolt över jobbet, jag fixade utbildningen och skaffade jobb :D
Och skönt det, fan för att gå hemma något mera, dödens död, och lat blir man.
Ne, mitt råd är att plugga nått, skaffa en praktikplats (och sköt den, se den som ett riktigt jobb, det är dig själv det går ut över också om du missköter platsen) och visa framfötterna.
Jag vet av egen erfarenhet hur svårt det är med jobb men, men jag vet också hur
lätt det är att skita i det och bara gå hemma och klaga.
Så ryck upp er om ni är arbetslösa och försök göra något åt det själva,
ingen kommer servera er jobben :) Positiv, som sagt, med gnäll kommer maningenstanns ^_^

Ja, det var det, blev långt idag,
imorgon kan det bli något och sedan lär det inte bli nått mer förens söndag,
mest troligt måndag :)

Slänger in några bilder från förra årets festival,
jag var på Rockweekend och såg bland andra Sebastian Bach, Deep Purple, Twisted sister och måååånga fler, hoppade fallskärm och hade ett par sjukt roliga dagar i ett väldigt
fint Söderhamn! Nu får Hultsfred toppa tycker jag :D





Hörs imorgon, eller sen!



Å jo, roligaste citatet på ett tag:
"Vilka är där då?" "Ja det är ***** och ***** och ***** och ja, 'solstrålen'..."
Hahahaha, sorry för internhumorn, men det var fan roligt xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0