understimulerad

Trött. Ont i nacken. Ont i axlarna. Ryggvärk. Idag var en slitig dag.
Blev, som vanligt, för lite sömn. Börjar kännas uttjatat vid det här laget.
Kroppen är så trött, men hjärnan är understimulerad. Ingen bra kombo.

Hade tänkt släpa mig ned på kajen eller kolla om någon ville fika,
men jag orkade helt enkelt inte, helt jävla slutkörd.
Man går ned i vikt av jobbet iallafall. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag
både bygger och svetsar. Jag sätter alltså ihop stålstycken och punktar upp dem (punkta gör man genom att sätta en liten punkt med svetsen så två stålstycken sitter ihop för att sedan svetsas ihop) och sedan svetsar jag hela stycket. Blir många, många, många vändningar, idag tex har jag gjort låskilar och de är relativt små, om man jämför med allt annat som görs,
men de är tunga och varma och jag vrider dem säkerligen 15 till 20 gånger per kil,
och jag har 40 stycken som punktas och svetsas i ungefär två omgångar. Sedan ska de putsas också, så tre gånger hanterar jag dem :P

Well, ja...trött som sagt men understimulerad tror jag.
Skit att man inte hinner umgås med folk, en del hör ju faktiskt av sig och vill hitta på saker
och jag får skjuta upp det :( Idag orkade jag verkligen inte och det är så synd,
Sommarkatt har bland annat kommit hit och han är alltid rolig att träffa :)
Får se imorgon om jag är lika slutkörd eller om jag kanske får sova någon timma mer inatt.

Sedan blir det mer rep i veckan också, både torsdag och fredag är inbokade för rep
men något till bör det bli kanske också. Ska dock inte sjunga så mycket, måste spara på
rösten så jag har något att använda på scen på fredag.
Nerverna börjar som vanligt att kittla redan nu, får hoppas att jag kan hålla mig lugn
på fredagen, jag vet ju att det försvinner så fort vi börjar. Fast det har jag ju vetat varje gång
och inte fan har jag blivit lugnare för det :) Nåväl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0