Själva livet skrattar åt dig

Wooooook på muuuurikan med massa vänner och familjemedlemmar,
kubbspel och hålla-sig-för-magen-skratt! Vilken fin tisdagskväll,
man blir nästan kvasipoetisk :P

Rabarberpaj och lukten av sommar när natten smyger sig på, ljus och ljum.
Själva livet skrattar åt dig, och jag kan bara le, för jag och livet leker...
...vi leker tafatt, och tittar du på med en svart avgrund i djupet av ögat,
speglas i själen, så sänker jag huvudet och blundar mot gräset.
Endast för en kort sekund, sedan blickar jag uppåt och ser avsaknaden på moln,
avsaknaden på regntunga moln som lägger en grå hinna innanför ögonen.
Jag blinkar åt livet och livet blinkar tillbaka.
Jag är här, ögonblicket är nu, och gårdagens barn, dåtiden,
får stå för sig själv.
Rabarberpaj och lukten av sommar,
jag fångar ögonblicket och leker vidare med livet. Livet, och friheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0