Svetsning och repning

Tänkte att jag skulle skriva lite om hur det går med svetsutbildnigens början
och lägga ut lite bilder på min nya übersnygga overall och på min utmärkta (läs gärna in massa ironi i det här) svetsteknik, men jag är så trött...

Tyvärr verkar jag få väldigt ont i ryggen av det här också, pajja den i en bilolycka
sista året i gymnasiet och den har väl alltid varit lite si och så, men jag har sällan störts av den
så pass att det stått i min väg. Har dock försökt se till att inte ligga på liggunderlag utan luftmadrass när sånt ska till, göra mina sjukgymnastövningar så ofta jag kan, vilket jag är skitdålig på, så när ryggen är stel efter att ha sovit "konstigt" får jag bara skylla mig själv. Det som är, är att ryggen fick sig en jävla smäll vid olyckan och blir lätt stel och knakar, nacken samma, så som fingrar gör när man knäcker dem. Sitter jag för länge i samma ställning domnar händerna av. Men, som sagt, det har aldrig fått stå i min väg, jag har alltid kunnat jobbat ändå, har löst det värsta med att ta små små pauser där jag sträcker ut ryggen och försöker hålla mig "smidig". Gjorde jag mina sjukgymnastövningar oftare skulle det säkert bli ännu bättre, haha.

Så jag ska kolla upp lite saker så jag kan sitta och svetsa smärtfritt, det är en bännig sittställning tycker jag bestämt, borde någon ändra, haha :P Å nu när jag ändå gnäller och har mig så måste jag säga att jag upplever svetshjälmen som tung och svetspistolen som överdriver stor, hahahaha xD


Men kik! Gilla! Framtagen av 3M, Speedglas 100 finns i
fyra olika grafiktryck med tribalmönster, rosor, flammor
och glimrande dödskallar. Tribalmönstret kan ju cykla
och välta vad min anbelangar, men resten var snyggt :)
Dessutom bländar svetsglaset automatiskt ned, yeaj!!
Endast 2200:-, hahaha.... uj  uj  uj...

Nä, för att vara helt ärlig, ja, det gör lite ont, men det ordnar sig nog, och så roligt som det här var så får jag ta det helt enkelt :D



Slut på ironin for now.

Spelning på lördag, jag ser grymt mycket fram emot det!
Jag är så glad att jag får ha den ynnesten att vara med i ett band,
med så talangfulla bandmedlemmar dessutom :D
Repa imorgon - alltid lika roligt :) Jag har roligt på repen även när jag själv presterar
skit, det är helt enkelt en sak som gör mig glad. Jag gillar't!


Cici hjärta bandet = sant! ^_^

Annars måste jag säga att jag gillar verkligen pistagesemlor
och jag är sjukligt trött på negativa människor som sprider dålig stämmning
och drar ner humöret utan anledning - bleh!

Fridens liljor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0