Gruvligt trött på det här nu

Måndag och kaffe på morgonen.
Väntar samtal ang utbildning eller jobb.
Vilket som får gärna ske nu, jag är överdrivet less på det här nu.
Det är inte mitt val att vara arbetslös.
Tror inte att det är någon människas förstahandsval, men en del människor beter sig som att man
själv valt att vara utan arbete och slussas fram och tillbaka mellan arbetsförmedlingen,
försäkringskassan och annat, man blir ett papper istället för en människa.
Man får inte särskilt mycket pengar att leva på heller, det blir nästan en fråga om att överleva istället för att leva.

Är som sagt gruvligt trött på det.
Flytta verkar vara den sista lösningen nu, men jag vill verkligen inte flytta.
Håll tummarna för att jag får medlen till utbildning eller jobbet jag sökt och hoppas på.
Inte ett jobb jag sökt "i vanliga fall" om man säger så, men som det är nu får man
absolut ta det som finns. Synd bara att man bor i länet där ungdomsarbetslösheten är störst och
arbetslösheten överlag är enorm, så jag är ju inte direkt ensam om att söka jobbet.

Nåväl.


Kommentarer
Postat av: Laila Amrouche

Låter inte roligt...



Vilka uppoffringar skulle du vara beredd att göra idag för en återkommande passiv inkomst om ett par år?



"Jag gör idag vad andra inte vill, så att jag imorgon kan göra det andra inte kan"



Här är en möjlighet, men det kräver eget ansvar och självdisciplin: www.CashFlowClass.Nu/LAm

2011-01-10 @ 19:18:17
URL: http://LailaAmrouche.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0