Bitterljuvt på känslosträngarna

Om man skriver frågor i kommentarboxen så svarar jag gärna,
men om man skiver som anonym och inte lämnar länk till mail eller
blogg kan jag tyvärr inte svara :(

Sitter i soffan och lyssnar på musik,
har en playlist som heter Die Highlights, där hamnar allt möjligt fint.
Kan rekomendera Joe Bonamassa - Sloe Gin, underbar blues med gudomlig gitarr.
En annan låt som spelar bitterljuvt på känslosträngarna är Prisoner of the road med Sivert Høyem,
låt inte artistnamnet avskräcka er, haha, det är en underbar låt av en skicklig artist.

Andra låtar på Die Highlights listan är bland många andra:

*The kidness of strangers - Nick Cave and the bad seeds
*The Boxer - Simon & Garfunkel
*For today I am a boy - Antony & The Johnsons
*White Rabbit - Grace Potter and the Nocturnals
*As the years go by - Santana
*Vienna - Billy Joel
*Christmas card from a hooker in Minneapolis - Tom Waiys
*Adjö, Angelina - Mikael Wiehe och Ebba Forsberg

Älskar att klicka igång Die Highligths när kvällen smyger mot natt,
och jag har inspiration till att skriva, vare sig det är låttexter eller kvasipoesi eller
blogginlägg, eller om jag bara drar täcket över mig i soffan och kollar på
katterna som sover lugnt, eller om jag plockar med en låda med gammla minnen i...

Nåväl,
nu är det sent och jag borde sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0