Ni ser likadana ut, tjejer

Slår ihjäl lite tid innan skolan och surfar runt lite här och där, lyssnar på Sixx:Am, mycket bra skiva. Började hamna på bloggar och tillslut blir det som när man
kollar youtubeklipp; man klickar vidare och vidare och tillslut undrar man vad man tittar på
och hur man kom dit...

Jag klickade mig igenom ett antal bloggar och förvånas varje gång över hur lika alla
tjejer ser ut, och jag undrar varför de vill se ut som de gör.
Översminkade, brösten uppushade så det fan måste göra ont, små små kläder,
ruffsigt hår som det sedan hänger plattat lååångt löshår från...
Weird.

Inget ont om löshår, det vet ni att jag inte tycker, haha, men det där ser bara så, ja...trashigt ut.
Allt det där tillsammans ser hemskt billigt och trashigt ut.
Och alla har de bloggar om "mode" eller "party" eller "foto".
Jag kan inte skilja dem åt, även om en del har mörkt hår och en del ljust - ni ser likadana ut och är likdana!

Så dock något som högg till i hjärtat på mig på en 19 årig tjejs blogg,
hon har ovannämnda attribut, där stod:

Ligger i sängen och funderar på vad jag ska ha för mål med mitt utseende innan jag tar studenten i sommar, det här kom jag fram till:

Operera ....
Få ljusare hår
Färga massor av svarta slingor i håret!
Hemlig piercing
Vara brun
Bleka tänderna


Kändes riktigt hemskt att läsa, stackars liten!
Hoppas hon hinner växa på sig eller skaffa sig mer självkänsla osv snart,
så hon förstår vad hon vill göra med sig själv och hur hemskt det låter.
Säkert jättesöt och sexig (det är ju det de vill vara, "glamormodeller" och modeller överlag är ju vad de vill bli) tjej ändå, utan allt det där och utan allt som redan är, under allt finns säkert en fin människa.

Nåväl.
Ibland dock finns det inga fina människor under sminket, de är bara fulare, både utanpå och innuti, det har jag erfarat.




Kommentarer
Postat av: Pallan

Det är riktigt tragiskt med dagens skönhetsideal. Det värsta är att det finns så många tjejer i 14-17års åldern som hakar på t.ex. kissies ideal och bantningshysteri..



Har du läst Veckorevyn på sistone? Jag älskar deras nya ideal "Size hero", de visar en massa tjejer som ser helt normala ut med fina former och självförtroende :)

2011-02-09 @ 12:03:29
URL: http://pallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0