Folk = Lögnare!

Folk ljuger. Så är det. Inte alla och inte jämt, men folk ljuger.

Här är ett exempel: Jag har haft auktioner på blondt löshår ute på Tradera,
alla har funkat bra, inga problem, förutom de två sista paketen med hår.
Auktionerna har legat ute på 1:- som startbud, precis några minuter innan de avslutades
bjöd en person på båda och vann dem, allt som allt med frakt och annat blev den vinnande summan
cirka 300:-, vilket är otroligt bra pris för det håret (ångrar att jag la ut dem för en krona, skulle ha haft längre tid på auktionen).
I vilket fall, jag mailar personen i fråga att hon vunnit och vart hon ska sätta in pengarna och att jag skickar håret så fort hon betalat. Så kommer det här svaret:

"Hej!

Det var min pojkvän som budat. Han dumpa mig precis och jag vet inte vad jag nu ska göra. Har inte blont hår så kan inte köpa det till mig själv. Och studerar så har inte råd. Jag är hemskt ledsen. Går det att lösa det här?

Mvh ----."

Är det bara jag, eller låter det där vääääldigt underligt?
Jag tycker det iallafall, känns som om hon budat på "sista minuten chansen" och sen fetångrat sig och drar till med nått sånt här löjligt.
Jag svarade snällt men bestämt att om det var hennes kille som budat fick hon se till att han betalade, och att jag ville att hon skulle maila mig snarast om hur det blir.

Inget svar.

Mailade idag igen till henne, där jag bland annat skrev att det ju inte spelar roll om hon inte har blondt hår, det är ju äkta hår så det går utmärkt att färga, plus att jag vill ha svar, nu. Inget svar.

Blir irriterad. Sen kommer jag på en sak: Vi lever idag i en värld där alla kan få reda på allt om alla, när som helst. Så jag gör just det, jag tar och kollar upp henne. Inte svårt alls. Har ju hennes adress via Tradera och vips: Facebooksida, blogg, foton, ja allt.

Hennes kille har då rakt av inte alls dumpat henne, de är fortfarande ihop, hon har uppenbarigen pengar att bränna, för enligt hennes blogg ska hon:

"
Helgen drar jag till värmland, funderar lite på 100% party? Men tror jag hoppar det & färgar håret blont? brunt? Får se hur det blir."

Se där ja.
Hon funderar också i sin blogg, så sent som i onsdags, vilken ny parfym hon ska köpa.
Och senaste facebookstatusen:

"Örebro & shoppa nuuuu."

Så ja. Folk ljuger.

Hon får tills imorgon eftermiddag på sig att svara på mailet,
sedan tror jag att jag ska knåpa ihop ett roligt litet mail, typ:

"Du och ------ verkar ju fortfarande lyckliga och ihop, firar ju snart ettårsdag, 22 mars är det va?
Och jag tycker rakt av att du ska välja Britney spears parfym Midnight, verkar passa en 18åring från ----. Och jo, hoppas du hittade massa fina saker på shoppingturen i Örebro i onsdags!"

Eller är det överdrivet måntro?
I don't care. Want my money, bitch!

Ha!


Kommentarer
Postat av: sandra

jag tycker att du ska skriva det!!

hon är en äcklig lögnare!

:)

2011-02-03 @ 23:53:06
Postat av: Maria

hahah herregud! Du e allt en riktig spion du :P Jag skulle skriva de, och om hon fortfarande inte vill betala, så kan du ju "anmäla" henne till tradera.

2011-02-04 @ 08:00:23
URL: http://mariiahelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0