Sixx:AM & CoB's nya - sjukt bra!

Just nu gillar jag att lyssna igenom Sixx:AM, enligt mig ett klockrent album,
har allt det som jag vill ha, från bitterljuva smäktande toner till hårda arga gitarrsolon och körer och smutsig garagekänsla till rena toner och massa jävla känsla - like it a lot!
Sångaren James Michael har en bra röst, jag gillar den. Avsnitten där Nikki Sixx läser texter ur självbiografin "The Heroin Diaries: A Year In The Life Of A Shattered Rock Star" vet jag folk som tycker är tradiga och inte passar in, men jag gillar det, mycket.
Att Guns ´N´ Roses gitarristen DJ Ashba är med i den här sjukt sköna mixen är inte svårt att höra,
tycker han gör ett riktigt bra jobb. Ja alla gör ett bra jobb.
Länge sedan jag gillade ett helt album såhär.

Min favorit är Tomorrow, helt klart. Men som sagt, hela albumet är guld, så alla andra låtar kommer på andra plats :) Fast Courtesy Call har något visst tycker jag, och Girl with Golden eyes, och...eh, ja, alla som sagt ^_^



Sedan lyssna jag på Children of Bodoms låt Ugly, från kommande albumet Relentless Reckless Forever som tydligen ska släppas 7 mars, och ja.....jag gillar't!
Hoppas nu att vi hinner köpa biljetter till Wacken innan de tar slut och jag faktiskt har pengar över till det :) Så kanske man får höra några av de nya låtarna och såklart en massa av de gamla av CoB :)



Lite musiktips, nu ska jag kika på tv och hoppas på att förkylningen är ännu bättre
imorgon, idag kändes den inte lika tung som igår, så den kanske vill försvinna snart :)

Fridens liljor, dönickar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0