Stupid 3D-bio och Kid Icarus!

I fredags åkte vi in till Östersund för att gå på bio - Gullivers resor.
Den har fått diverse mindre bra recensioner, men jag gillade den.
Jack Black är alltid bra, fast han mer eller mindre alltid är "samma" karraktär,
självklart finns det lite rocklåtar med i filmen här och var, vad annars med mr Black liksom.
I vilket fall, den är bra, inte himlastormande, man behöver inte se den på bio,
hyr den på DVD istället, kostar mindre.
Det var Sverigepremiär på filmen och den var i 3D....
Nu, mina vänner, ska ja säga vad jag tycker om 3D:
WHAAAT???? WHY???? EEH???

Helt värdelöst. Jag satt och väntade hela filmen på att en kanonkula skulle komma
"flygandes" mot mig, eller Gullivers jättehand eller fot skulle "kliva ur skärmen" eller...ja, vad som helst, men neeeeeeej...NOTHING...
Visst fanns det ett visst "djup" i filmen, men det kunde jag lika gärna varit utan.
Texten var jobbig också eftersom den stod ut, jag vande mig efter ett tag, men i början blev jag nästan illamående. Tror det kan vara olika från person till person hur man upplever 3D.
Filmen blev dessutom mörkare med de där väldigt smickrande glasögonen på,
tog av mig dem stundvis och önskade, önskade att jag sett den utan 3D.

Trailern till nya Pirates O C var i 3D och cool, innan filmen visades en minifilm på någon minut om den där rått-ekorren från Ice Age och hans nöt, i 3D, den var cool. Till en viss gräns.
Men det var iallafall saker som "kom ur skärmen".

Så ja, bra film, värdelöst att se i 3D och för 110:- biljetten på bio...not so much,
vänta och hyr den (tänker inte uppvigla till att man ska ladda ner, heh heh...) istället.


Don't I look nice, väldigt snygga..väldigt


Biopopcorn - alltid lika bra :)

Restrerande helg har annars spenderats väldigt mycket med A och 8-bitars
spelet Kid Icarus. Barndomsminnen kom rusande tillbaka :)


Yeaj :)

Nu är det rep om en timma,
jag hoppas på det bästa men förväntar mig inga stordåd från mig själv.
Är fortfarande täppt i näsan och hes.
Låter knarrig när jag pratar, värdelöst.
Eftersom det är en akustisk spelning som vi repar inför
behöver jag inte anstränga rösten så mycket som tur är, men de senaste gångerna
har det funkat väldigt dåligt att sjunga, rösten lägger av efter endast 4 till 5 låtar :(
Vi får se vad som händer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0