Stryp en hårdrockare!

Måste bara dela med mig av ett roligt minne, det här är två killar som jag träffade i oktober 2004 på Anchor, en hårdrocksklubb i Stockholm. Jag var där med min bästis Björn och mitt dåvarande ex Mattias:

Pingstvännen å Klimpfjällskillen!

Pingstvännen var en kille på ca trettio år som för sju år sedan flyttat till Stockholm för att gå bibelskola, nu 7 år senare satt han alltså på Anchor å svingade bägare med mej och de andra, lyssnandes till Ozzylåtar :)
Han gjorde peacetecken istället för hårdrockstecken, det var kul :) 
Och han gillade inte öl, men det var ju så billigt så han var tvungen att dricka öl ändå :)
Han trodde fortfarande på gud, men han sa att han va lite ”lugnare” nuförtiden,
inte så fanatiskt troende som han varit förr :)

Åsså har vi Klimpfjällskillen....han var mest packad, kallade Mattias för ”Långhåret” och Andreas,
verkade aldrig uppfatta att han hette Mattias,
han satt och snackade med Björn om sin flickvän från Dalarna
(hon var också där, hon fastnade i ett fisknät hela tiden med sin väska, fisknätet satt på väggen som dekoration) så Björn vart less :P
Sen förklarade han, att om man stryper en hårdrockare sakta, riktigt sakta, så förvandlas hårdrockaren till en stålboll som han sen säljer på ICA! *asg*
Åsså tyckte han att det var roligt att prata med långhåriga,
för om man lixom pustade eller småspottade undertiden man pratade med dom,
så for håret fram å tillbaka :)

Haha xD Fortfarande lika roligt!


Här är en dröm jag hade 2005:

Min dröm om Kizz
Jag skulle åka med Kizz i deras turnebuss,
dom skulle på semester och jag skulle hänga med som reporter och skriva om det,
vi åkte med en jättebuss runt i sverige,
som en riktig svensk husvagns-semester,
men under resans gång så tillkom det mer och mer människor i bussen,
Anders N bland annat och Dennis S,
som gick omkring med Kizz-smink hela tiden och sjöng deras låtar konstant
tills Ace och Gene blev arga och lessnade,
så dom hoppade av i Dalarna för att gå hem (med platåskor och hela kittet)
å ja blev arg på Dennis å Anders för att de förstörde min interjuv,
men kom på tillslut att jag kanske kunde använda Dennis å Anders,
med smink så skulle ingen märka nån skillnad tänkta jag.
Sagt och gjort, på kortet som jag tog till tidningen (vilken det nu än var) så
var Dennis och Anders med,
kortet var taget i ett stenrös och av nån anledning hade dom smultron överallt på sej,
jag tyckte det var snyggt och svenskt,
fast Kizz inte alls har nått med smultron och svensk sommar att göra...nåväl :D


Hahaha, jag gillar drömmar när de är sådär xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0